Jag vill, han behöver mer tid (långt)
Hej!
Jag förstår verkligen att det är svårt för dig med ett förhållande i hemlighet under så pass lång tid. Självklart är det viktigt att barnen får tid på sig efter föräldrarnas separation innan en ny partner presenteras men samtidigt finns inga självklara regler kring detta. Det verkar som att han är osäker men det blir lite otydligt på vilket sätt. Han säger att det handlar om barnen men det kanske även handlar om honom. Naturligtvis blir det väldigt mycket att hantera med en separation och en ny relation samtidigt. Jag tycker det är bra att du också ställer krav så att det inte bara blir på hans premisser. Det finns ju ett alternativ och det är att om ni tror på ert förhållande, bestämma er för att låta det vara öppet men samtidigt låta det ta tid. Det går inte att vara 110 % säker, man kan aldrig vara säker utan bara göra sitt bästa och se hur det utvecklas. Du har väldigt starka känslor för honom och det går inte heller att bara stänga av dem om ni inte skulle fortsätta. Det tar tid. Skulle ni inte kunna prata igen om vad ni betyder för varandra och om ni vill ge er relation en chans att utvecklas i öppenhet utan några garantier. Jag tror att du behöver lite bättre besked så du vet vad du skall förhålla dig till. Det är svårt att säga hur lång tid det tar att bearbeta känslor efter en separation. Ibland är livet komplicerat och man får göra flera saker samtidigt. Ni skulle mycket väl kunna ha en relation även om han ibland kan känna sorg efter sin separation.
Hälsningar
Gerd