• glitterkornet

Hur ska jag få i henne ersättningen?

För att göra en historia kort.

Jag ammar men vill börja ge ett mål med ersättning, lilla tösen är snart 3 månader.
    Men problemet är att hon vägrar äta sin ersättning, hon verkar inte gilla den även fast jag har testat lägga i socker, bröstmjölk och vaniljsocker ( inte allt på samma gång ), hon har althera som ersättning eftersom hon är komjölksallergiker. Har även fått den på recept så har en massa burkar...
    Så hur har ni fått i era små envisa bebisar sin ersättning? Kan det vara flaskan det är fel på? Har MAMs antikolik. Hon tar inte napp heller.

• Svar på tråden Hur ska jag få i henne ersättningen?
  • Orättvist

Tror hon äter om hon är riktigt hungrig:)

• glitterkornet
    Orättvist skrev 2011-02-21 23:37:13 följande:
    Tror hon äter om hon är riktigt hungrig:)
    Det är ju de hon inte gör ;) VÄLDIGT VÄLDIGT envis!!
  • Orättvist

Ajdå..tesked så du vet om det är smaken eller nappen det e fel på??
    E den inte ganska söt från början?? Har du inte fått rådet att mixtra så tror jag du ska låta bli..

• Lindreas

Testa en annan flaska/napp! Vår skrutt hade svårare med vissa nappar, medan andra funkade mycket bättre.

• glitterkornet
    Orättvist skrev 2011-02-21 23:43:48 följande:
    Ajdå..tesked så du vet om det är smaken eller nappen det e fel på??
    E den inte ganska söt från början?? Har du inte fått rådet att mixtra så tror jag du ska låta bli..
    BVC har varken sagt bu eller bä när jag har frågat och sagt att jag har lagt i lite socker och så. men får testa utan någon extra socker imorgon.. :)
  • glitterkornet
    Lindreas skrev 2011-02-21 23:45:59 följande:
    Testa en annan flaska/napp! Vår skrutt hade svårare med vissa nappar, medan andra funkade mycket bättre.
    Vi har testat alla sorters nappar, vi väntar just nu på runda nappar, från bambino tror jag det var.
  • Leija

Jag hade florsocker i ett par gånger när sonen skulle börja med välling eftersom han vägrade.
    Men jag tror nog hellre du ska testa byta flaska, eftersom du testat att ha i socker och det inte funkar.
    Det är ju bara att testa lite olika sorters nappar och se vad hon gillar.
    Det finns ju massa massa olika, testa dig fram... Inte billigt men värt det!

• Leija

Har ni testat med olika storlek på hål i nappen?
    Eller att ni gör flera små hål i nappen tex. Mina brukar vailja att maten ska komma lite fortare än nappen som hör till åldern. :o)

• glitterkornet
    Leija skrev 2011-02-21 23:55:49 följande:
    Jag hade florsocker i ett par gånger när sonen skulle börja med välling eftersom han vägrade.
    Men jag tror nog hellre du ska testa byta flaska, eftersom du testat att ha i socker och det inte funkar.
    Det är ju bara att testa lite olika sorters nappar och se vad hon gillar.
    Det finns ju massa massa olika, testa dig fram... Inte billigt men värt det!
    Hmm ja jag får göra det. Har du något förslag på en flaska ? :)
  • mclo

I början när sonen fick ersättning var han bara några dagar gammal så var det trixit men fick lära mig av sjuksköterskorna att om man låter nappen "rulla" i gommen så brukar dom ta nappen lättare.

• glitterkornet
    mclo skrev 2011-02-21 23:58:47 följande:
    I början när sonen fick ersättning var han bara några dagar gammal så var det trixit men fick lära mig av sjuksköterskorna att om man låter nappen "rulla" i gommen så brukar dom ta nappen lättare.
    ok, ska testa det :)
  • Leija
    glitterkornet skrev 2011-02-21 23:56:57 följande:
    hmmm, jag hade en nappflaska en gång som skulle vara som ett bröst typ.
    Minns ju fasen inte vad den heter, men den fanns på barnens hus.
    Kort, tjock och nappen var sjukt stor, inte själva sug plutten men nappen i sig var stor.
  • Lindreas
    glitterkornet skrev 2011-02-21 23:56:57 följande:
    Testa napp nummer 2, om ni har MAMs nu. Den är för lite äldre bebisar, men den kan ju funka bra! Sonens favoritnappar har länge varit de vanliga från Esska, alltså deras standardflaskor, fast han trycker ju in hela nappen i munnen, ända ner till ringen som sitter runt.
  • glitterkornet
    Leija skrev 2011-02-22 00:04:41 följande:
    Tommee Tippee heter den ju för tusan!
    Vi har inte barnens hus här, däremot babyproffsen, undra om det är samma affär. Ska kolla upp den flaskan!! :)
  • glitterkornet
    Lindreas skrev 2011-02-22 00:03:38 följande:
    Testa napp nummer 2, om ni har MAMs nu. Den är för lite äldre bebisar, men den kan ju funka bra! Sonens favoritnappar har länge varit de vanliga från Esska, alltså deras standardflaskor, fast han trycker ju in hela nappen i munnen, ända ner till ringen som sitter runt.
    Vart hittar man dom flaskarona då? pris på dom? :)
  • Lindreas
    glitterkornet skrev 2011-02-22 00:08:33 följande:
    Vart hittar man dom flaskarona då? pris på dom? :)
    Ica! Tror att den billigaste kostar runt 40:-, det är såpass billigt att det är värt att testa.
  • Leija
    glitterkornet skrev 2011-02-22 00:07:45 följande:
    Vi har inte barnens hus här, däremot babyproffsen, undra om det är samma affär. Ska kolla upp den flaskan!! :)
    den finns nog där med, annars kan du ju kolla på nätet.
  • linan1

hej.
    Kan det inte vara tekniken på sugandet som "felar"? Vi blev tillsagda att man inte bör använda flaska om man ammar och dessutom vill försöka få dem att ta en napp. Detta för att det blir för många olika sugtekniker för dem att hålla reda på. I vårt fal så skulle i undvika flaska för att det finns risk att hon glömmer bort sin amningsteknik...
    Men i övrigt så tror även jag att en annan flaskmodell kan funka...

Svar på tråden Hur ska jag få i henne ersättningen?