• Anonym (orolig)

blod v 6+4, missfall?

Är i vecka 6+4 idag. Igårkväll när jag torkade mig kom det blod på pappret. Det fortsatte så hela kvällen, men kom ingenting inatt. Idag är pappret fortsatt rosa när jag torkar mig. Ingen smärta. Har tid för vul på KK på fredag. Mår uselt av väntan och kan inte koncentrera mig.
    Förmodar att det är missfall!?

• Svar på tråden blod v 6+4, missfall?
  • Anonym

Jättesvårt att svara på ts. Det kan mycket väl vara mf men man kan också blöda tidigt i graviditeten utan attd et är någon fara. Du får nog helt enkelt vänta på rul och se hur det står till. 

• Ocensurerad

Det behöver inte vara missfall, vissa går och småskvätter blod genom hela graviditeten utan att det är något fel.

Kommer det bara på pappret när du går på toa eller måste du använda troskydd/binda?

• MizzTez

Jag störtblödde i 19 veckor med gossen.. Då menar jag inte att det droppade utan det forsade, hade grymt ont åxå, så fort jag rörde på mig så var jag tvungen att springa in på toa! Grymt jobbigt! Men det var moderkakan som låg fel och orsakade blödning. Med min dotter så hade jag mens, de första 5 månaderna in i graviditeten..
    Vill bara säga att det finns många orsaker till att man kan blöda under en graviditet så oroa dig inte för missfall på engång!

• Anonym

Jag hade en veckas blödning innan jag ens visste att jag var gravid (då var jag nog i v 6) fick reda på att jag var gravid i v9. Jag var övertygad om att det var min mens som kom lite försenat, men jag tycket att det var konstigt eftersom jag inte hade ont och blodet var ljust (mest brunt), ursäkta för äckliga detaljer.

När jag senare tog kontakt med kk så sa en syster jag pratade med att det är vanligt med en sån blödning när man är gravid. Jag själv vågade inte tro en sekund att jag var gravid, jag var övertygad om att det var vanlig mens.

Så det behöver inte vara missfall. Enligt systern var det vanligt med en blödning när man blir gravid.

Jag håller tummarna för dig och hoppas att jag inte gett dig falska förhoppningar. Men det behöver inte alltid vara det värsta som man ofta läser här. En kompis till mig började blöda rejält och åkte in till sjukhuset där hon skulle få en tablett för att framkalla missfall. Men hon lät bli att ta tabletten för det kändes inte rätt, och fick tid igen efter några dagar. Och då tickade ett litet hjärta, hennes barn är 7 idag och mår jättebra. Så även om man blöder så kan det gå bra.

Men jag förstår att du är panikslagen och ledsen. Jag har blödit lite efter jag fick min graviditet bekräftad (lite, men tillräckligt för att jag skulle bli hysterisk och tro att det var missfall). Jag hoppas verkligen för din skull att det går bra.

Kan du inte ringa till kk och tigga om en tidigare tid? Säg att du inte kan vänta tills på fredag för att du mår så dåligt. En liten tid kan dom väl klämma in dig på tidigare.

Skriv gärna hur det går för dig.

• Anonym (orolig)

Tack för era svar! Det kommer bara blod på pappret inte i trosan. Kvinnan jag pratade m på KK menade att det var tidigt att se någonting redan idag, därför fick jag tid på fredag. vet ej om det är sant eller om de ej vill slösa tid på mig.

• Ocensurerad
    Anonym (orolig) skrev 2011-02-22 09:34:28 följande:
    Tack för era svar! Det kommer bara blod på pappret inte i trosan. Kvinnan jag pratade m på KK menade att det var tidigt att se någonting redan idag, därför fick jag tid på fredag. vet ej om det är sant eller om de ej vill slösa tid på mig.
    Eftersom hjärtat på ett foster inte börjar slå förens i vecka 6 så är det totalt omöjligt att avgöra något innan det... Och om du är v6+4 så är du enligt deras uträkningar I vecka 6 nu...
  • Anonym (jag med)

Jag fick blödningar i v 6+5. Jag hade ett VUL bokat veckan efter, men de ville inte ta emot mig tidigare. Så jag åkte in till gynakuten ändå, eftersom jag var så orolig då jag hade haft ett MA precis innan.
    Tack och lov så fick jag se ett hjärta slå i v 6+5, blödningarna berodde på att jag hade fått en rejäl svampinfektion.

Hoppas det går bra för dig också!

• Anonym (2)

Jag började blöda i v.6. Var på VUL v.6+3 och såg hjärtat slå. Men fortsatte blöda till v.14sen slutade det helt av sig självt, vet inte vad det berodde på men fick höra av alla att det var normalt..
    Jag blödde som du, bara på pappret, inget i trosorna..

Idag är jag i v25 och bebisen växer som den ska..

Lycka till och försök ta det lugnt innan du vet något, men jag vet hur många tankar som far runt i huvudet på en...

• Anonym (humlan)

Jag blödde från och till v 4-10 i min förra graviditet. Nu har juag en pojke på 10 månader :)
    Är gravid igen i vecka 15 och har blött lite då och då från att jag plussade tills för en vecka sen, har varit på många VUL och allt ser bra ut.. En av gångerna, tror v 9, så kom det hur mycket blod som helst och massor med klumpar. Åkte in till Gyn för att bekräfta missfallet men fick se en liten, liten sprattlande bebis på VUL.

Så det behöver inte vara missfall.

• Anonym (orolig)

Blöder mer nu. Ringt KK men de hävdar fortfarande att et inte är lönt att jag kommer innan fredag. Bara att bita ihop...

• Anonym (orolig)

Anonym orolig: Behandlade du din svamp m vagitorier el fick du något annat på KK? Visat sig att jag har svamp, men det kom efter blödningen förmodligen pga trosskyddet.
    Ska t KK imorgon, vet ej om jag ska börja behandla själv ikväll. Blödningen varade ett dygn, får se hur det ser ut imorgon. Har landat lite nu.

• Anonym (jag med)

Menar du mig?
    Jag använde vagitorer och kräm vad jag kan minnas. Gyn skrev ner vad jag skulle använda, men jag köpte som vanligt på Apoteket.

• Anonym (orolig)

Vi kunde se hjärtat på vul idag! De kunde ej förklara blödningen. Tack snälla för er stöttning!

• Anonym (jag med)
    Anonym (orolig) skrev 2011-02-25 13:48:07 följande:
    Vi kunde se hjärtat på vul idag! De kunde ej förklara blödningen. Tack snälla för er stöttning!
    Vad underbart! Grattis
Svar på tråden blod v 6+4, missfall?