Jag hade en veckas blödning innan jag ens visste att jag var gravid (då var jag nog i v 6) fick reda på att jag var gravid i v9. Jag var övertygad om att det var min mens som kom lite försenat, men jag tycket att det var konstigt eftersom jag inte hade ont och blodet var ljust (mest brunt), ursäkta för äckliga detaljer.
När jag senare tog kontakt med kk så sa en syster jag pratade med att det är vanligt med en sån blödning när man är gravid. Jag själv vågade inte tro en sekund att jag var gravid, jag var övertygad om att det var vanlig mens.
Så det behöver inte vara missfall. Enligt systern var det vanligt med en blödning när man blir gravid.
Jag håller tummarna för dig och hoppas att jag inte gett dig falska förhoppningar. Men det behöver inte alltid vara det värsta som man ofta läser här. En kompis till mig började blöda rejält och åkte in till sjukhuset där hon skulle få en tablett för att framkalla missfall. Men hon lät bli att ta tabletten för det kändes inte rätt, och fick tid igen efter några dagar. Och då tickade ett litet hjärta, hennes barn är 7 idag och mår jättebra. Så även om man blöder så kan det gå bra.
Men jag förstår att du är panikslagen och ledsen. Jag har blödit lite efter jag fick min graviditet bekräftad (lite, men tillräckligt för att jag skulle bli hysterisk och tro att det var missfall). Jag hoppas verkligen för din skull att det går bra.
Kan du inte ringa till kk och tigga om en tidigare tid? Säg att du inte kan vänta tills på fredag för att du mår så dåligt. En liten tid kan dom väl klämma in dig på tidigare.
Skriv gärna hur det går för dig.