• Anonym (Sömnlös)

Biverkningar av sömnmedel?

Hej!

Jag ska troligen börja (tillfälligt) med sömnpiller för att bryta en ond cirkel av ångest och stressrelaterat sömnproblem, och ska till läkaren nästa torsdag.

Någon som gått på piller, och kan säga vad det allmänt är för biverkningar (har inte fått ett särskillt märke ännu och då hittar man inte mycket på nätet...)

• Svar på tråden Biverkningar av sömnmedel?
  • Anonym (**)

Jag åt sömntabletter under en period! Det var ju receptbelagt,men vad de heter kommer jag inte ihåg. Tyckte det inte var en höjdare fysiskt, kände mej däven och hade svårt att "vakna till" på morgonen. Svårt att förklara men ett bra tag in på dagen var det som att jag tagit lugnande. Psykiskt var det helt okej,jag tog mig ur det som sömntabletterna var avsedda för och jag lovar att man sov som aldrig förr. Knappt en timme efter intag så hade man slocknat. Andra biverkningar har jag ingen aning om. Men det är väll lite från person till person. Lycka till! Jag har STORT medlidande till ditt problem,men det kommer att bli bättre.

• Anonym (Sömnlös)

Ja, är rätt då jobbigt... Har ångest för att inte vakna (och missa allt man ska till), så jag somnar först vid 02-04... :(

• Anonym

Min sambo åt sömnpiller under en period. Inga biverkningar, i slutet av perioden fungerade de mindre bra för honom bara, därför slutade han med dem. Måste bara nämna en sak för dig som du säkert redan vet, men blanda ALDRIG sömnmedel och alkohol, lova mig det. Det höll på att kosta en bekant till oss livet. Man tappar helt befattningen av denna blandning. Kram!

• Anonym (Sömnlös)

Jadå, är en person som nästan aldrig dricker... Umgicks inte med de "coola" typerna som lärde sig dricka och inte spy i 14-15 års åldern ;) Kommer ju också som sagt bara vara en tillfällig grej, men har aldrig gått på något sådant före så det känns konstigt och som om man vill få reda på så mycket som möjligt innan...

Svar på tråden Biverkningar av sömnmedel?