• MichaelKarlsson

Badrumsförvaring

Hallå allesammans!

Mitt namn är Michael Karlsson och jag skulle behöva er hjälp. Jag arbetar just nu med mitt examensprojekt för masterprogrammet i produktdesign på Linnéuniversitetet. Mitt projekt handlar om badrumsförvaring med fokus kring hur vi förvarar och använder våra saker i badrummet. Jag vill gärna ta del av era erfarenheter och era åsikter.

Jag är intresserad av både positivt och negativt, som ni upplever i samband med badrumsinredning/förvaring. Kanske knepiga förvaringar ni inte ha förstått er på eller något ni tycker är klockrent. Olyckor, fuktskador, irritationer, glädjetjut etc. som är kopplat till badrummet. Allt som berör badrumsförvaring och användandet i rummet är av intresse.

Jag ser fram emot att få ta del av era erfarenheter och starta intressanta diskussioner.

Vänliga hälsningar,
    Michael Karlsson
  • Svar på tråden Badrumsförvaring
  • Mamsis

Badrumsförvaring är i allmänhet fula och att borra i kakel är inte det enklaste så badrumsförvaring som är snygg och enkel att sätta upp och som faktiskt stannar på plats trots att man hänger ganska mycket på dem skulle uppskattas!

• Therese25

Jag förvarar i korgar och glasburkar.
    Har en möbel vid handfatet som jag hatar till utseendet, men som ska bytas ut i samband med renovering.

• MichaelKarlsson

Hej Mamsis och Therese25!

Tack så mycket för era åsikter och jag tänkte ställa några följdfrågor som jag undrar över =)

Mamsis:
    Uppsättning av förvaringar är något jag också reflekterat över, men vad har du för typ av förvaring runt handfatet idag?

Therese25:
    Intressant, vad förvarar du i korgar och glasburkar, är det någon speciellt som förvaras specifikt i korgarna respektive burkarna?
    Jag gissar att det är korgarna och burkarna som står i hyllan, men har möblerat så att visa saker finns lättare tillgängligt än andra?

Mamsis och Therese25:
    Till er båda är jag mycket nyfiken på hur ni förvarar smink. Hur förvarar ni ert smink och vart någonstans i badrummet?

Tack så jättemycket för er hjälp och jag ser fram emot att höra från er igen.

Fortsatt trevlig kväll!
    /Michael

• enlitenbitkaka

Postade för snabbt Så ser vår förvaring ut kring handfatet idag...i skået förvarar vi tandborstar, tops, deo, hudcremer, hårvax osv - sånt vi använder varje dag och vill ha lättillgängligt. Sen har vi ett stort skåp över tvätthörnan....där förvarar vi allt från handdukar och hårfönar till strykjärn och diverse stylingprodukter vi använder men inte varje dag.

Skåpet över tvätthörnan

Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Tutilure

Jag håller med om att det är jobbigt att behöva borra i badrummet, därför är det bäst med en möbel som är på ben som man bara kan ställa in (om det inte redan sitter uppe skåp). Benen måste gå så pass högt upp att man man städa på ett smidigt sätt. Den måste vara snygg och ha dörrar så att man kan stänga in eländet som är innanför.

Den bästa badrumsförvaringen jag har haft var i en nynyggd lägenhet med djupa, stora skåp ovanför tvättmaskinen och torktumlaren. Det fick plats med korgar och jag kunde ha handdukar, rengöringsmedel, tvättmedel och allt annat som man har i badrummet.
    Jag hade dessutom ett spegelskåp där jag hade grejer som användes dagligen och ett skåp under handfatet.

I det badrummet hade jag verkligen plats för alla mina saker, bra förvaring är verkligen en bristvara i de flesta badrum!

Smink har jag i en utvikbar sminkväska som jag har hängt upp på dörren med en hängare som hängs över dörrkanten.
    Det är väldigt smidigt att ha allt framme så att jag ser vad jag har och var jag har det och när jag reser är det bara att hänga av den och vika ihop och ta med.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • lillaevis

Jag gillar oxå sådant som man inte behöver borra upp. Bor i hyreslgh och det är ju INTE poppis att ge sig på väggarna i badrummet, så att säga. Vi kör på en hög smal hylla i badrummet där vi har två hyllor var. Funkar rätt bra. Sedan har vi traditionellt badrumsskåp med belysning oxå, men det blir lixom alltid så skitigt där tycker jag. Spelar ingen roll att man tar ut grejerna och torkar varje vecka, det blir ändå grisigt och rörigt därinne. Därför har jag bara lite smink på min sida och sambon bara rakgrejer. Allt annat finns i hyllan.

• Therese25
    MichaelKarlsson skrev 2011-02-27 17:14:48 följande:
    Hej Mamsis och Therese25!

Tack så mycket för era åsikter och jag tänkte ställa några följdfrågor som jag undrar över =)

Mamsis:
    Uppsättning av förvaringar är något jag också reflekterat över, men vad har du för typ av förvaring runt handfatet idag?

Therese25:
    Intressant, vad förvarar du i korgar och glasburkar, är det någon speciellt som förvaras specifikt i korgarna respektive burkarna?
    Jag gissar att det är korgarna och burkarna som står i hyllan, men har möblerat så att visa saker finns lättare tillgängligt än andra?

Mamsis och Therese25:
    Till er båda är jag mycket nyfiken på hur ni förvarar smink. Hur förvarar ni ert smink och vart någonstans i badrummet?

Tack så jättemycket för er hjälp och jag ser fram emot att höra från er igen.

Fortsatt trevlig kväll!
    /Michael
    Jag har tvättmedel och sköljmedel, tops, bomull etc i glasburkar.
    I korgar har jag sånt som jag inte vill ska synas tex. tamponger och bindor, nagellack och olika produkter.
    Ja, jag har några hyllplan men förvarar mest vid badrumsmöbeln som sitter ihop med handfatet.
    Smink ligger i en sminkväska, som hänger med lite överallt! Ligger det i badrummet är det närmast spegeln.
Svar på tråden Badrumsförvaring