Inlägg från: Pickeli |Visa alla inlägg
  • Pickeli

Foundation utan att...

Min spontana tanke är att du höver en bättre foundation anpassad för din hy i rätt färg! Då blir det inte sådär... Smörj med dagcreme före och sen använder du en pensel eller dina fingrar till din foudation.

• Pickeli

Det låter som du har en för tjock och för täckande foundation... Jag tycker make up stores är riktigt bra! Gå dit och be dem om råd vettja! Den är jävligt dyr men otroligt dryg och jättebra tycker jag!

• Pickeli

Jag vet ju uppenbarligen inte om du har fel färg, som sagt min spontana tanke. Eftersom att fel färg framhäver "ojämnheter"

Du gör dig själv en björntjänst genom att köpa "billig" foundation. Den är både sämre och tar slut fortare.. Så i slutändan blir det inte någon större skillnad prismässigt, men det är klart att det märks vid inköpstillfället!

Gå på kicks eller liknande och be om varuproer så kan du testa dig fram.

Men smörj före, som de andra sagt!

• Pickeli

Jag såg att du skrev att det var torr hud. Det ar därför jag använde citationstecken på ojämnheter, för det är ju en ojämn yta sas.

Ja du kan blanda ut lite crème med din foundation om du märker att det funkar och inte marmorerar dig färgmässigt..

• Pickeli

En borste är det absolut bästa tycker jag.. Vet inte om det dock gör ditt problem värre eftersom den tar sig in på ett annat sätt. Men testa tycker jag också, kanske blir mycket bättre!!

• Pickeli

Det är mer en pensel liksom...

Svar på tråden Foundation utan att...