• Anonym

Hur länge bör jag vänta in säljaren? (tradera)

I lördags avslutades en av mina auktioner och jag skickade vinnarmail direkt. Har inte hört ett jota från säljaren trots upprepade mail. Det dumma är att jag inte skrev i auktionen att pengarna ska finnas på mitt konto inom en viss tid. Hur länge bör jag alltså vänta på att säljaren ska höra av sej? Kan jag ge negativt omdöme om säljaren inte hör av sej? Han kommer ju garanterat ge negativt tillbaka då...

*ny på tradera*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-22 19:04
    Men fasiken då! Det är ju jag som är säljaren, menar alltså köparen!!!!

• Svar på tråden Hur länge bör jag vänta in säljaren? (tradera)
  • CoolJen
    CoolJen skrev 2011-02-22 19:09:12 följande:
    hänger inte med...är du säljare eller köpare?
    såg sen att du uppdaterat....
  • AMC80

Hur länge sedan var det då? En vecka kan man väl vänta iaf, men börjar det bli två-tre skulle jag nog ta det som att köparen inte var intresserad.

• vinterblomma

Du bör skicka ett påminnelsemail innan du lämnar neg. Var då tydlig med att ge ett sista datum. Vissa är helt enkelt lite tröga med betalning.

Ett tips till nästa gång är att skriva redan i annonsen att du vill ha betalning inom ett visst antal dagar efter vinnarmail. Det är ganska vanligt och def inte orimligt.

Hoppas det går bra.

Glad för det mesta!!!
  • ponduss

Jag hade ringt till köparen, då kan ni tillsammans bestämma när det ska betalas. Du ska ha fått telefonnr till denne...

Jag sålde nyligen massa grejer på tradera o då satte jag ut en gräns på 5 dagar, och jag skickade ut påminnelse till en som inte hade betalt o då kom vi bad köparen om att få betala senare.

Men jag kan hålla med om att det är irriterande när de inte hör av sig... Men negativt omdöme skulle jag bara sätta om jag inte fick tag i denne alls, varken på mail eller telefon.

• Anonym

Ok! Jo, glömde ju skriva att jag ville ha pengarna efter x antal dagar, även fast jag sett att i princip alla andra gör det.. Klantigt!
    Men då väntar jag vecka ut. Skickade ett påminnelsemail idag, men köparen har fortfarande inte hört av sej.

Tack snälla för svaren!

• LovisaHjärtat

Jag har en auktion som gick ut den 13 januari...Fortfarande inte ett pip från köparen trots ett flertal mail och kontakt med tradera. Fanns inget telefonnummer varken jag eller traderas folk kunde hitta.

Det stod i min annons att pengarna ska vara på mitt konto senast 5 bankdagar efter auktionsslut och jag skickade första vinnarmailet ca 15 min efter auktionsslut.

Jag är sjukt irriterad, om man nu inte vill ha grejen så kan man väl för helsicke höra av sig och säga det. Inte bara låtsas att man försvunnit från jordens yta.

• Mysanochmimer
    LovisaHjärtat skrev 2011-02-22 21:26:20 följande:

Jag har en auktion som gick ut den 13 januari...Fortfarande inte ett pip från köparen trots ett flertal mail och kontakt med tradera. Fanns inget telefonnummer varken jag eller traderas folk kunde hitta.

Det stod i min annons att pengarna ska vara på mitt konto senast 5 bankdagar efter auktionsslut och jag skickade första vinnarmailet ca 15 min efter auktionsslut.

Jag är sjukt irriterad, om man nu inte vill ha grejen så kan man väl för helsicke höra av sig och säga det. Inte bara låtsas att man försvunnit från jordens yta.

Ge negativt och sälj saken igen, du har gjort MER än vad som förväntas av dig eftersom ma som budgivare accepterar villkoren i annonsen genom att buda.
Svar på tråden Hur länge bör jag vänta in säljaren? (tradera)