• Anonym (snurrig)

min man har fått kondylom!!

Min partner har fått kondylom. Vi har varit tillsammans i ett år. Jag har aldrig varit med nån annan, inte han heller...säger han......
    Är det möjligt? hmmmmm.....

• Svar på tråden min man har fått kondylom!!
  • AnnaGBG

Han kan ha blivit smittad för längre sedan än ett år, så släng inte ut honom! Det kan vara lång inkubationstid på Kondylom.

• Anonym

Ja det är det, inkubationstiden kan vara flera månader.. Så från att det han blivit smittad tills det blossar upp kan faktiskt ta ett år, så du kan nog lita på din man!

• Greenmonster

Du borde också undersökas.

• TheBlueRose

Det är visst möjligt. Kondylom är en lömsk könsjukdom.
    Man kan bära på viruset & föra det vidare utan att några symtom själv.
    Kan ta år innan det blossar upp.

Så visst kan han ha haft det före han blev med dig. Han kanske inte har vetat om att han har haft viruset,, & det är ju inte så lätt att veta om man inga symtom har.

• Anonym

Jag fick faktiskt en chock då det blossade upp under graviditeten, man börjar ju också fundera på vem det kommer ifrån, men det kan faktiskt vara så att du smittat honom också, du kan ju bära på länge innan det blossar upp!
    Vet ju inte om det kommer från mig eller min sambo, inte för att det spelar någon roll, för det här var ju innnan vi träffades!
    Du bör iaf kolla upp dig, det är ju inte säkert att du är smittad heller!

• Anonym (snurrig)

Jag kanske inte har nått att oroa mig för då, jag litar ju trotsallt på honom. Men det är konstig känsla....
    nån som har varit med om samma sak?

• Anonym

Inte att min sambo fått det, man jag har däremot fått det..
    Ingen fara alls, det går ju att behandla, pensling eller så fryser dom bort vårtorna!
    Det är värre för mig som inte får nån behandling pga graviditet, måste vänta till pyret är ute!
    Och man känner sig ju inte sådär jätte fräsch med vårtor i underlivet, men sånt är livet, och så länge det inte är farligt så är jag glad ändå!
    Finns ju olika sorters kondylom, utstående vårtor (ofarligt) platta vårtor, som kan leda till cellförändringar, i värsta fall cancer, därför är det viktigt att det kollas upp, så man vet vilken sort det är och för att få behandling!

• Anonym

Till ts- Kondylom kan ligga länge i kroppen utan det bryter ut. din man kan ha haft det dolt utan att han sett det och sen nu har det vuxit till sig så han märkt det. Men det kan också vara så att han inte fått dte förrän nu så var det för mig jag fick det efter superlång tid. Läs inte all dum info som finns över nätet!!!!! Gå på din magkänsla när det gäller otrohet men jag tror inte du behöver oroa dig alltså.

• Anonym

Han kan ha fått kondylom utan att ha varit med någon annan,det hände nämligen mej.då jag fortfarande var oskuld.

Svar på tråden min man har fått kondylom!!