• Längtandsfull

När kan jag börja träna plankan efter en förlossning?

Många säger ju att man inte borde börja träna försen efter efterkontrollen på MVC.
    Så att börja på friskis och svettis får jag väll vänta med.

Men vad sägs om att göra plankan hemma varje dag?
    jag har delade magmuskler efter förlossningen med sonen för 3 årsen och nu efter denna förlossning för 2 veckorsen så är jag enormt taggad att börja träna och få snygg mage igen =)

• Svar på tråden När kan jag börja träna plankan efter en förlossning?
  • Hanna 77

Måste du börja med plankan? Det finns ju andra skonsammare övningar att börja med. Hur länge sedan föddes ditt barn?

• Längtandsfull
    Hanna 77 skrev 2011-02-22 23:44:29 följande:
    Måste du börja med plankan? Det finns ju andra skonsammare övningar att börja med. Hur länge sedan föddes ditt barn?
    Vad finns det mer då som är bra för magen om amn har delade magmuskler..

det är bara 2 veckorsen som jag födde men jag är så sugen på att så snart som möjligt få plattare mage.
  • Pumpkin

Jag skulle definitivt vänta minst 4-6 veckor efter förlossningen innan jag började träna. Innan dess tycker jag att det är bäst att hålla sig till knipövningar, promenader och att tänka på sin hållning hela tiden. Kroppen behöver lite tid att återhämta sig.

• Hanna 77
    Pumpkin skrev 2011-02-23 07:44:01 följande:
    Jag skulle definitivt vänta minst 4-6 veckor efter förlossningen innan jag började träna. Innan dess tycker jag att det är bäst att hålla sig till knipövningar, promenader och att tänka på sin hållning hela tiden. Kroppen behöver lite tid att återhämta sig.
    Jag håller med, vänta några veckor till och till dess fokuserar du på hållning och knipövningar. För att få platt mage behöver du inte bara träna de yttre magmusklerna utan även den inre bålmuskulaturen och det kan du börja med genom att träna knipövningar och tänka på hållningen. 
Svar på tråden När kan jag börja träna plankan efter en förlossning?