• Phobic

Syskon och deras olika personligheter.

Här väntas det syskon och jag sitter och funderar på detta med att alla människor är olika. Min BM berättade att man omedvetet väntar sig att alla ens barn ska ha liknande personlighet. Och det stämmer ju.

Hur olika är era barn egentligen? Vilka är deras mest framträdande egenskaper?

Är mest lite nyfiken. {#emotions_dlg.smile}

• Svar på tråden Syskon och deras olika personligheter.
  • lövet2

Oj, de är hur olika som helst! Dessutom kan ju personligheten ändras lite med åren.

Men om jag skulle lista de mest framträdande egenskaperna:

1. Teknisk. Funkar inte TV:n eller om något ska byggas i hop, så ropar vi på henne.
    2. Lugn och ostressad. Lustigt, med tanke på att han under sina första 9 år klättrade i allt och aldrig var stilla.
    3. Lugn och tillbakadragen.
    4. Ärlig och uppriktig. Fråga inte om vad hon tycker, för då får du ett ärligt svar!
    5. Väldigt trygg och otrygg. Trygg som i att hon litar stenhårt på familjen men otrygg som i att hon alltid förväntar sig det värsta från ödet.
    6. Smart. Mycket intelligent och i sin egen tänkande värld.
    7. Svårt att säga. Hon är 6 år och just nu förändras hon i en rasande takt. I går var hon omtänksam och gammelförståndig, i dag är hon bortskämd och gnällig. I morgon - tja, vem vet ...

• Phobic

Vad kul att du tog dig tid att skriva en liten lista. :) Det låter som du har en härlig skara med barn där! Det lär aldrig vara tråkigt hemma hos er i alla fall. Solig

Väldigt spännande hur olika syskon kan vara. Jag är också väldigt olik mina syskon, men man tänker ju (som sagt) omedvetet att ens barn ska vara lika. Flört

• MammaHannele

Det sägs att redan i magen så kan man upptäcka personligheten eller vad man ska säga :)

Min äldsta son var en buse redan i magen och idag är han rena rama busen annars haha..den yngsta var mer lugn i magen och är lugn idag men rätt så mer aktiv och tar allt i sin takt med hans bror så ska allt ske på 2 sek :)

Mina barn är otroligt olika på sätten när dom ska göra något men har typ samma intressen fast det skiljer 15 mån mellan varandra :)
    Men ibland så kan dom även smitta av sig vissa saker på varandra tex symatigråta :P haha..rätt så skojsigt..

Och ja barn dom utvecklas och det blir olika genomåren men den äldsta är betydligt lugnare än vad han var förut men ändå lite busig mendans den yngsta är lugn men har lite bus i benen :)

• Flickan och kråkan

Jag har bara två och de är inte så stora ännu

Storebror (fyllde 3 år nyligen): En försiktig liten betraktare som tyst observerar in i detalj. Tänkare. Älskar bokstäver, siffror, former och färger. Inte alls motoriskt lagd även om han tycker jättemycket om att röra på sig. Skulle aldrig för sitt liv få för sig att testa något - oavsett vad det är - om han inte är fullständigt på det klara med att han helt behärskar det och har kontroll. Kan läsa (ljuda ihop) korta ord och räkna men har jättesvårt att få på sig kläder själv. Lugn kille som är rätt jämn i humöret. Sällan känslostormar åt något håll.

Lillebror (fyller 2 år i april): Sprallig, kan-allt-själv-alltid. Snappar upp saker i farten men har inget tålamod att sitta stilla några längre stunder. Klättrar, springer, hoppar och far helt enkelt runt hela dagarna . Provar på allt utan någon som helst självbevarelsedrift. Växlar mellan total lycka och förtvivlans djup från ena sekunden till den andra

• Majan78

Storebror: Lugn, tillbakadragen, försiktig. Vill inte gärna prova på nya saker, blir förnärmad av tillsägelser. Verbal, kan ord som man knappt kan själv. Iakttagande,analyserande och allvarlig.

Lillebror: går fram i livet som en bulldozer. Funkar det inte första gången provar han igen. Han är busig, charmig och bestämd.

Är också olika till utseendet. När lillebror föddes hade jag förväntat mig en bebis som såg ut som storebror, men med en annan blick. Men jag fick ett helt annat barn.

♥ V 2007♥A 2009 ♥
  • ELI 79

Våra är precis tvärtom.

Barn 1: lugn, lyssnar bra på vad vi säger, lite sen i utvecklingen, lat (åker gärna vagn etc), liten, enkel, sover bra, väldigt självständig, inte alls blyg

Barn 2: galen, aktiv, högt o lågt, högljudd, hett temperament, tidig i utvecklingen, sover som en kratta, kan inte leka själv, mammig, blyg, stor och rund!

Helt otroligt. När vi fick barn nr 2 blev det en chock haha.

Det enda de har gemensamt är att de är väldigt omtänksamma o kärleksfulla.

Svar på tråden Syskon och deras olika personligheter.