• Anonym (Me)

Fatburner och p-piller?

Jag hade tänkt börja ta Fat Burners kombinerat med Carbblockers för att gå ner i vikt, jag VET att de funkar för jag har tagit dem innan och sett resultat. Dock äter jag p-piller nu och undrar om nån vet om tabletterna har nån motverkande effekt på p-pillren?

Fatburners innehåller:
    Grönt te-extrakt
    Hallon keton
    Capsium-extrakt
    Panax ginseng-extrakt
    Svartpeppar-extrakt

• Svar på tråden Fatburner och p-piller?
  • duvetmia

Kolla vad det står i bipacksedeln eller kontakta en barnmorska?

• Anonym (Me)

Det finns ingen bipackssedel, det är bara en burk med innehållet och användningen klistrat på sidan. Där står det inget om p-piller.

• duvetmia
    Anonym (Me) skrev 2011-02-23 16:46:57 följande:
    Det finns ingen bipackssedel, det är bara en burk med innehållet och användningen klistrat på sidan. Där står det inget om p-piller.
    Jag menade på p-piller bipacksedeln...
  • Anonym (::::)

Funkar det verkligen? Vad är det för något du äter? letar efter tips på att få ned vikten efter graviditet och amning nu, har inte gått ned mkt sen förlossningen och börjar bli småtrött på mina 10 extrakilon...

• Anonym (Me)

Jag tar Fatburners och Carbblockers som kan kan köpa från Topphälsa.se. De tog bort hungern, sötsuget och aptiten helt, men äter man inte alls får man ändå hungers-"symptom" som ont i magen, huvudvärk etc så det gäller att man kommer ihåg att äta även om man inte är hungrig eller sugen. Jag provade dem i ca 2 veckor förra året och tog bara en tablett om dagen fast man ska ta 3, gick ner ca 4 kilo på de två veckorna men har hört om folk som gått ner upp till 15 kilo på en månad.

På mina p-piller står det bara att medicin/preparat med johannesört, eller antibiotika kan motverka effekten, det står inget om de här ingridieserna.

Anonym (Me) skrev 2011-02-24 14:24:27 följande:
    Jag tar Fatburners och Carbblockers som kan kan köpa från Topphälsa.se. De tog bort hungern, sötsuget och aptiten helt, men äter man inte alls får man ändå hungers-"symptom" som ont i magen, huvudvärk etc så det gäller att man kommer ihåg att äta även om man inte är hungrig eller sugen. Jag provade dem i ca 2 veckor förra året och tog bara en tablett om dagen fast man ska ta 3, gick ner ca 4 kilo på de två veckorna men har hört om folk som gått ner upp till 15 kilo på en månad.

På mina p-piller står det bara att medicin/preparat med johannesört, eller antibiotika kan motverka effekten, det står inget om de här ingridieserna.
    Åh lät som bra piller generellt så gäller det ju att naturpreparat kan interagera och minska effekten av p-piller, är ju så svårt att säga vad som gäller då jag tror att forskningen är ganska bristfällig. fråga i någon hälsokostaffär

var inne på topphälsa.se inget sånt att köpa någonstans

Svar på tråden Fatburner och p-piller?