• Maria3

Bästa tipsen och trixen för potträning samlas här!

Hen alla föräldrar. Tänkte vi kunde samla alla tips ang. potträning. Min son är nu 21 månader och skulle vilja ha honom blöjfri till hösten. Vill ha tips från er erfarna mammor och pappor om hur ni fixat detta. Alla tips är välkomna.

• Svar på tråden Bästa tipsen och trixen för potträning samlas här!
  • spöket

Tror inte på potträning. När det är redo så är de redo och då går det nästan av sig själv.

• Tant Green
    spöket skrev 2011-02-23 18:14:36 följande:
    Tror inte på potträning. När det är redo så är de redo och då går det nästan av sig själv.
    Håller med (även om jag bara har testat på 1 barn, så jag kan inte påstå att jag är någon expert...). Vi hade pottan framme och visade hur den funkade från att dottern var ca 1 år, men hon vägrade att överhuvudtaget provsitta. Tills en dag när hon var 2 år och 9 månader och plötsligt sa att hon var kissnödig och ville gå på pottan, och efter det blev hon helt torr på någon vecka Tror det hände två olyckor på den veckan, men annars gick det väldigt smärtfritt. Någon månad senare var hon torr på natten också.
  • Maria3

Jag har en tioårig son och jag kommer verkligen inte ihåg hur det gick för honom men det är väl säkert så som ni skriver att det gick av sig självt =)

Svar på tråden Bästa tipsen och trixen för potträning samlas här!