• silhuett

Hur långt innan mens får du mensvärk?

Ja, som frågan lyder. Brukar du få mensvärk innan mensen kommer igång, och isåfall hur långt innan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur långt innan mens får du mensvärk?
  • Tecken

Jag får mens och mensverk samtidigt. Ibland har jag lite "känningar" dagen innan, men det är bara lite molande värk. Mensvärk är överjävligt.

• Snooze

På mensens andra dag smäller det till och gör skitont i en dag.

• silhuett

Okej! Jag har haft molande mensvärk i två dagar nu (besvärande och jobbig, men inte överjävlig), utan någon mens i sikte.. Mensen skulle ha kommit igår..

• Vickan I

Jag brukar få båda delarna ungefär samtidigt.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • SilverEmma

Inte alls. Har haft mensvärk max 5 gånger i mitt liv så det räknas väl knappt.

Är väldigt glad för det då jag kommer från en släkt där kvinnorna i regel har fruktansvärd mensvärk, vissa kommer inte ur sängen och kräks av smärtan.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • silhuett
    SilverEmma skrev 2011-02-23 21:14:25 följande:
    Är väldigt glad för det då jag kommer från en släkt där kvinnorna i regel har fruktansvärd mensvärk, vissa kommer inte ur sängen och kräks av smärtan.
    Sån mensvärk hade jag när jag var yngre. Tack och lov försvann det efter första graviditeten, och nu är mensvärken mer normal!
  • Thaleya

dagen innan eller några timmar innan.

• Kitsune

Samma dag, några timmar innan.

Everything the State says is a lie, and everything it has it has stolen.
  • ingegärd

Samma dag, och for det mesta ar det inte speciellt obehagligt. Det trycker lite, bara.

I know you believe you understand what you think I said, but I don't think you realize that what you heard is not what I meant
  • semlorna

Oftast samma dag som mensen kommer. Förra gången hade jag däremot ONT ett par dagar i förväg men det lättade när mensen kom som tur var.

Svar på tråden Hur långt innan mens får du mensvärk?