• Anonym

Utförsäkrad

Är det någon här som har blivit utförsäkrad med psykiska problem och vill berätta vad som händer då. Kommer att bli utförsäkrad med 0  sgi i sommar och känner mig väldigt orolig för vad som kommer hända. Försäkringskassan nämde något som heter faros vad är det?

• Svar på tråden Utförsäkrad
  • Anonym

Jag googlade på faros och FK och hittade en massa info... googla du oxå!

• Anonym

Problemet är att det är så mycket info och jag klarar inte av att läsa så mycket text. Men jag fattar det som att det handlar om praktikplats. Men vilka krav kommer ställas på mig och vad händer om jag inte klarar av det?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-02-24 12:37:40 följande:
    Problemet är att det är så mycket info och jag klarar inte av att läsa så mycket text. Men jag fattar det som att det handlar om praktikplats. Men vilka krav kommer ställas på mig och vad händer om jag inte klarar av det?
    Det kan bara din handläggare på FK svara på som vet hur dina sjukintyg ser ut...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-24 13:58:42 följande:
    Det kan bara din handläggare på FK svara på som vet hur dina sjukintyg ser ut...
    Vad spelar det för roll hur mina sjukintyg ser ut? Jag kommer utförsäkras från försäkringskassan och kan inte bli sjukskriven igen och jag kan inte få förtidspension.
  • Anonym

Jag vet inte var jag lagt mina papper från försäkringskassan men jag är ganska säker på att det var faros. Känner mig ganska bortglömd just nu. Väntat på en npf utredning och varken försäkringskassan eller psyk vill göra något mer med mig tills den är gjord och tiden bara går. Men då är det redan försent för faros har bara 5 månader kvar.

• Anonym

varför kan du inte få sjukpenning igen efter arbetsintroduktion på AF?

• Anonym

Jag har inte blivit erbjuden något än kommer nog inte bli något förens utredningen är gjord. Anställning med lönebidrag vad är det? Är det som samhall?

Anonym (1) skrev 2011-02-24 17:40:14 följande:
    För att hon aldrig haft en SGI och inte har en SGI att få tillbaka. Hon har bara haft sjukersättning. Passa på att ta chansen om du nu erbjudits Faros. Samverkan mellan Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan där du får stöd att hitta prajktiskplats att arbetsträna på. Ganska ofta kan man sedan få anställning med lönebdrag från Arbetsförmedlingen. Men det vill ju till att du själv anstränger dig. Lycka till!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-24 17:21:10 följande:
    varför kan du inte få sjukpenning igen efter arbetsintroduktion på AF?
    Som redan skrivits så har jag ingen sgi. Blev sjuk redan som tonåring och har bara jobbat några månader vid olika tillfällen under åren som gått så jag har aldrig jobbat tillräckligt länge för att få någon sgi. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-24 20:38:43 följande:
    Som redan skrivits så har jag ingen sgi. Blev sjuk redan som tonåring och har bara jobbat några månader vid olika tillfällen under åren som gått så jag har aldrig jobbat tillräckligt länge för att få någon sgi. 
    ok.
Svar på tråden Utförsäkrad