• lillzandra

Blöjutslag

Har en dotter på 8 månader som får utslag efter blöjan,
    Hon får som sår jättelätt och även fast jag tycker att jag håller koll och byter ofta så blir hon röd och nästan sårig.
    Usch ja känner mig som världens sämsta mamma men jag gör mitt bästa.
    Jag försöker lufta och smörjer mllan med Inotyol salva, den funkar alltid när det bara är lite rött.
    Har nån något mer tips på hur jag ska göra?

**Älskar alla mina barn oändligt mycket**
  • Svar på tråden Blöjutslag
  • lillzandra

Kom på d ja me. får åka och handla när sambon kommer hem.
    tips på vilkt man ska testa?
    har libero nu.
    är det pampers som gäller då lr huggies kanske?

• Dimitra

Ta vilka ni vill Undik Icas egna bara, de är kända för att ge utslag på de känsligare barnen Här har vi gått igenom alla blöjmärken och de enda som fungerar är Änglamark.

The Dimitra universe.
  • lillzandra

ja självklart får ja välja själv ja tänkt mest om du hade nåt tips.
    Min äldre dotter har aldrig haft d här problemet nämligen.. :)

• Flickan och kråkan

Min yngsta fick blöjeksem i den åldern. Äldsta hade aldrig problem. Vi bytta blöjmärke ofta. Oftast gick det bra ett tag med pampers och sedan fick han utslag av dem och så bytte vi till libero som fungerade ett tag etc. Nu fyller han två år om två månader och det blev markant mycket bättre för ett halvår sedan av sig själv - SKÖNT! Pampers får han eksem av men libero går fint, så dem har vi helt nu och inga eksem på länge .

Ville väl mest ha sagt att man kan få byta runt....inte säkert man hittar en blöja som fungerar problemfritt. Vi hade jobbigt ett tag, trodde vi skulle få gå över till tygblöjor.

• Yori

Sonen får utslag av alla utom libero.. så det kör vi på här :)
    Men som sagt.. prova runt, annars kanske tygblöjor?

Svar på tråden Blöjutslag