Inlägg från: Super blondinen |Visa alla inlägg
  • Super blondinen

Hur ofta byter ni blöjan?

Vi upptäckte i veckan att våran dotter på snart 3år har en inbyggd ät sov o byt klocka.

Det vi har kommit på utan tänkt på det tidigare att oftast en dag ser det ut så här:
    går upp vid 6 byter natt blöjan
    Sen vid 12 byter vi kiss blöja
    ved 16 blir nästa byte.
    sen vid 20 blir det ett sista byte för natten.
    Sen byter vi ibland blöja på henne 1 gång på natten.

och 6 12 16 20 rutinen har hon haft en längre tid kom vi på jag och min man när vi börja diskutera det.

Kan ju bli nått extra när hon bajsar en en normal ej bajs dag så ser det ut som ovan.

Nå fler som har liknade rutiner eller är det en slump att det blivit så här?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni blöjan?
  • Super blondinen

är vi bara 2 som byter på rutin?

• Super blondinen
    älskarlivet81 skrev 2011-02-25 17:31:04 följande:
    ok, jag tycker det verkar jobbigt att byta på rutin eftersom min dotter inte har några rutiner.. Hon har inga fasta bajstider etc... Vi byter när det är naturligt, dvs när hon vaknar och innan hon ska sova. Annars är det vid behov.

Själv klart byter vi om hon bajsat.

• Super blondinen
    Zavedos skrev 2011-02-27 11:20:19 följande:
    Behöver ni verkligen byta på natten på en treåring??? Gör jag aaaaldrig.
    Då hon har vaknat och bodyn varit fuktig i grenen men inte sängen så har vi bytet på henne på natten.
    Men nu sover hon med t tröja och det fungerar bättre bara att blöjan är super full på morgonen.
    I morse kröp hon upp o skulle va gullig o blöjan var överfull så blev att tvätta hennes säng mitt täcke men gör inget hon är ju liten.
    Sen var det vårat fel som lät henne få saft i går kväll.
  • Super blondinen

Hur gör ni nu på sommaren har ni samma rutiner eller har ni andra rutiner?

Vi har unge fär samma,

Svar på tråden Hur ofta byter ni blöjan?