Inlägg från: Clotilda |Visa alla inlägg
  • Clotilda

Pojke i klänning?!

Drakugglan skrev 2011-02-24 14:27:27 följande:

Har du aldrig upplevt orättvisa skillnader mellan könen?

Varför finns det plagg som bara tjejet kan ha men inga typiska killplagg?
    Varför får bara tjejer gilla rosa och lila. Vilka färger är förbjudna för tjejer??
    På Mcdonalds ibland får man olika leksaker om man är tjej eller kille i HappyMeal. Vem är det som bestämmer att en treåring borde tycka att det är roligare att  få en spegel och borste i ett sött etui istället för att få leka en bil??!
    Är du en sådan som skulle be om etuiet istället?

Oj, gör man så fortfarande på McDonalds? När jag jobbade där för tio år sedan var vi tvungna att fråga vilken leksak de ville ha och inte säga "kill- eller tjejleksak" eller nåt sånt. "Vill du ha bilen eller spegeln?" hade frågan blivit, till vilket barn som helst. Lite OT, men ändå.
  • Clotilda
    Ringtail skrev 2011-02-24 14:31:25 följande:
    Men det är ju en sådan märklig fråga. Det är samma sak som att fråga "Varför har din son en grön tröja på sig idag?" eller "Varför har hon röda strumpor idag?".

Varför skulle hon behöva säga "För att han har valt den och vill ha den", det kunde du väl lista ut själv?
    Jag håller med, vilket gör att jag också skulle ha tolkat din fråga som att du undrade varför JAG hade tillåtit min son att ha klänning på sig. Och det hade gjort mig irriterad.
Svar på tråden Pojke i klänning?!