Inlägg från: Anonym (omg...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (omg...)

Pojke i klänning?!

Okej. Ni som nu vill klä era söner i klänningar, högklackat, rosa och glitter. Ni skulle även dejta en karl som bar en klänning och strumpbyxor? Själv skulle jag då inte ens tänka tanken på att dejta en man som bar trosor och klänning. Kanske stay ups på det. Nog fan vill man väl ha en karl som klär sig som en man och inte en fjolla. ungen ska väl inte behöva gå omkring i en kjol för att de ska vara jämnställt.

Tycker de är väldigt konstigt eller kanske dubbelmoral av er som nu inte skulle kunna vara tillsammans me en man som klär sig i klänning, kjolar och använder trosor. Men att klä ett barn i de. Ja de går utmärkt.

• Anonym (omg...)
    Candelavern skrev 2011-02-25 10:51:59 följande:
    Nej jag tänker inte ge dig "skit". Men en sak jag tänker rent spontant är att ditt barn mycket väl kan bli ett sådant barn som talar om för andra små barn (om han träffar några) att "du kan ju inte ha klänning, den är för flickor" och därmed sänker en annan liten pojken självkänsla totalt. Behöver ju inte bli så, men vilka är annars dessa barn som mobbar om inte de som fått "veta" vad man "ska" och inte "ska"?
    Men snälla människa. En klänning är till för flickor och kvinnor. Så allt barnet i så fall säger är ju sanning. Eller ska man lära sina barn att ljuga? Om din pojkvän/sambo/man tar på sig en klänning då accepterar du de? Följer me glatt ut på krogen eller liknande. För du får ju ABSOLUT inte säga att *du kan ju inte ha klänning. den är för flickor* Och de kan ju sänka självkänslan.

Får jag en son så kommer han då också veta att en klänning bär flickor, inte pojkar. Bara för att han inte har en rosa spetsklänning på sig så betyder de inte att han kommer bli ett mans svin som tror att kvinnorna sköter allt i hemmet. De kallas UPPFOSTRAN! Inte utklädnad i kvinnliga kläder..
  • Anonym (omg...)

Tycker det är bra att sverigedemokraterna kommit in. Och jag är inte rasist. Men är inget annat parti som vågar ta tag i invandringsfrågan för att de förmodligen är rädda att bli kallad just RASIST. Och tror att de kommer få mer röster nästa gång.

• Anonym (omg...)
    Candelavern skrev 2011-02-25 11:13:26 följande:
    Gud, jag hoppas verkligen inte att du använder byxor. Det vore den största formen av hyckleri om du gör det med tanke på att det inte alls var länge sedan vi kvinnor inte fick ha byxor och vilket ramaskri det blev när kvinnor tog på sig manskläder. Förstår du hur de fick kämpa för detta? Men det var enligt ditt sätt att se det fel?

Vaddå om jag "låter" min man? Jag har överhuvudtaget inte med hans läder att göra, i vårt förhållande avgör vi själva vilka kläder vi känner oss bekväma i.
    Nej jag är inte gud. Och de finns byxor som är gjorda för kvinnor. Sen finns det byxor som är gjorda för män. Sen för att du i din fantasi lever tillbaka på 40talet eller liknande är inte mitt problem. Jag förstår inte, vad har byxor med detta att göra? Som sagt, finns byxor som är GJORDA för kvinnor som inte MÄN ska ha på sig i dagens samhälle. Men det finns inte klänningar som bara är GJORDA för kvinnor som män ska ha. Ja men de är ju bra för dig att du tycker de är ok om din man går runt i kvinnliga kläder.
  • Anonym (omg...)
    Candelavern skrev 2011-02-25 11:27:56 följande:
    Det fanns inte byxor gjorde för kvinnor när de började använda det heller. Är det så att du inte vill förstå vad jag skriver?
    Var står de att ja inte förstår? Ja skrev att du fantiserar dig tillbaka till 40talet elr liknande där de inte fanns. Men NU finns de. Eller hur? Byxor enbart för kvinnor. Så det var ett otroligt kasst inlägg av dig att jämnföra. Du kan ju komma tillbaka om 60 år då kanske rosa klänningar me spets är gjorda för män också.
  • Anonym (omg...)
    Candelavern skrev 2011-02-25 11:32:42 följande:
    Ja, om tillräckligt många vågar låta sina söner gå i de kläder de finner bekväma så.Varför måste de ha rosa spetsklänningar just? Det verkar inte finnas andra alternativ i din "fantasivärld"
    Klä du dina söner i klänningar. Mina kommer då aldrig att behöva bli förnedrade på de sättet.
  • Anonym (omg...)
    msmurphy skrev 2011-02-25 11:39:23 följande:
    Men herre min skapare. Tror du att världen en dag bara vaknade upp och POFF, helt plötsligt fanns det byxor för kvinnor?
    Nej, det var för att sociala koder och traditioner och inte minst modet ifrågasattes, och gradvis förändrades.

Att neka en liten pojke att ha klänning på sig för att "det är för tjejer" är liksom inget argument. Klädmodet är enbart ett socialt påhitt och inte skrivet i sten.
    Ja men TACK OCH LOV att jag förmodligen inte kommer leva då i så fall. Skulle aldrig falla mig in att byta min manliga snygga sambo mot en feminin man som bär klänning, nagellack osv. Sen om du tänder på de och så gärna vill att män ska ha klänning så varsågod.
  • Anonym (omg...)
    Veladis skrev 2011-02-25 11:53:35 följande:
    Varför kan man inte vara maskulin i klänning/kjol också?
    Think outside the box...
    Tänk efter själv. Så otroligt avtändande.
  • Anonym (omg...)
    Veladis skrev 2011-02-25 12:00:01 följande:
    ?

Sen vet jag inte. Måste man gå runt i "påtänandande" kläder hela tiden?
    Usch. Kimpa. Kjol är inte manligt. Och absolut inte snyggt på män. Sen att DU tycker din man är snygg i kjol är din ensak..
  • Anonym (omg...)
    THEA och Grodan skrev 2011-02-25 12:09:21 följande:
    Jag är inte mindre kvinna för att jag bär byxor.
    Och du köper dina byxor på herr avdelningen då eller?
    Jagsajudet skrev 2011-02-25 12:10:32 följande:

En man blir ju inte mindre man för att han tar på sig en kjol, har nagellack eller liknande!

Usch vad trist det är med bakåtsträvare som du.. Som bestämmer vad som är ditten och vad som är datten. Allt ska vara inrutat och traditionellt. Nä, trist och tråkigt är vad det är!

Mer kjolar åt folket! - Oavsett kön!

Och varför måste jag vara en *bakåtsträvare* för att jag inte delar din uppfattning om att män passar i kjol?
  • Anonym (omg...)
    snorkan skrev 2011-02-25 12:17:07 följande:
    Är du man eller kvinna? jag gissar på att du är kvinna, det är ju 50% chans.....så det är okej om din man skulle klä sig i en rosa spets klänning, samt fylla ut en bh med några strumpor samt lägga en liten fest make up, och sedan skulle ni kunna gå tillsammans hand i hand.....ev till en middags bjudning?
  • Anonym (omg...)
    Jagsajudet skrev 2011-02-25 12:18:47 följande:
    För att du delar in vad som är manligt och vad som inte är det. Det andra är ju "usch" enligt dig!

Herregud, världen förändras! Förr skulle inte kvinnor gå i byxor, tycker du det va dumt att det blev ändring på det oxå?
    Ja, för en man är en man och en kvinna är en kvinna. Vill inte vara tillsammans med en man som klär sig i klänningar, sminkar sig och använder kvinnliga underkläder. En man är starkare av naturen och har en helt annan kroppsform. Du kanske vill ändra de också. Annars är de ju inte jämnställt.  Nej vilken tur de är att de enda stället jag sett att folk vill män ska bära kvinnokläder är här på fl.. tack och lov.
  • Anonym (omg...)

Extremt skabbigt måste jag medge.

• Anonym (omg...)
    trettioplus skrev 2011-02-25 12:29:19 följande:
    DU kanske inte vill det - men tycker du att det är rimligt att just din smak ska få diktera villkoren för alla andras sätt att uttrycka sig med makeup och kläder?
    Nej om nu en kvinna vill vara tillsammans me en kjolklädd man så är de väl upp till henne. Tror även att om du orkar läsa mer vad man skriver så står det att *så är det upp till dig* osv. Sluta va så lat. Är inte jobbigt att scrolla.
  • Anonym (omg...)
    trettioplus skrev 2011-02-25 12:36:14 följande:
    Den här tråden är femhundra inlägg lång. Så, jo, så lat är jag.
    Dessutom uttrycker du dig inte alls som att det skulle föreligga någon frihet att göra som man vill, när du skriver att det ÄR på ett visst sätt och förfasar dig.
    Det är som att säga till en person att "du får naturligtvis göra som du vill - men fy fan som du ser ut!"
    Då klickar man enkelt på visa endast. Svårt? Ja? Menar du då att det är bättre ja ljuger om en man frågar om den här kjolen är fin som han har på sig? Då får han väl ha på sig den. Men de är jävligt fult. Sen om du tycker om att ljuga för folk så okej.
  • Anonym (omg...)
    Jagsajudet skrev 2011-02-25 12:38:36 följande:
    Nej jag är bara trött på de sociala roller och regler som tillskrivs könen! Som begränsar könen!

Du har säkert träffat på män som vill bära kvinnokläder även i verkliga livet, men du verkar ju inte vara en sån person man skulle våga berätta det för. Du skulle ju bara uscha och fya!
    På vilket sätt begränar de könen? Mannen och kvinnan har fortfarande olika kroppsformer. Då begränsar det ju också könen att mannen är starkare och kan göra vissa saker som kanske är för tungt för kvinnan. Och de är ju orättvist att mannen kan stå upp och pinka. Hur löser du det? Kanske genom stympning av mannen så han också MÅSTE sitta ner.
  • Anonym (omg...)
    Veladis skrev 2011-02-25 12:45:02 följande:
    Finns det bara en kroppsform per kön?
    Ska jag vänta tills min man kommer hem om bilen behöver skottas fram eller om det behöver huggas ved för att han är man och därmed automatiskt starkare.
    Jag kan stå och kissa och min dotter med, kan inte du? Gör det mig till man? Min man sitter oftast ner och kissar, liksom vår son. Gör det dem till kvinnor?
    Det är inte så enkelt som att bara generalisera och göra det till en sanning.
    Sluta gör dig dum. Du vet att män och kvinnors kroppsform är olika. även om alla inte ser likadan ut. Läs inlägget noggrannare. De som är FÖR tungt för kvinnan. En yxa klarar väl vem som helst att hålla i. Samma sak som en spade me snö i. Nej jag sitter ner. Väldigt fräsch dina lår måste vara om du tvingas pinka ute.
  • Anonym (omg...)
    trettioplus skrev 2011-02-25 12:52:32 följande:
    I stora delar av världen har män klänningsliknande plagg.
    Men vilken tur att jag inte bor i den delen av världen! Men ni som vill ha män i kvinnokläder kan ju flytta dit.
  • Anonym (omg...)
    Jagsajudet skrev 2011-02-25 12:53:55 följande:
    Men är du seriös? Du drar det till det extrema. Vem förespråkar tvångsstympning av snoppen så att vi alla måste sitta ner och kissa?

Du ser inte hur uppdelat samhället är? Hur exempelvis arbetsmarknaden ser ut? Menar du på allvar att kvinnors kroppar är GJORDA för vårdyrken tex (som för övrigt oftast är tungt som bara den)?

Du har inte varit på barnavdelningen i en klädaffär? Sett hur färgerna skiljer sig? Kräver kroppsformen detta? Kan min son inte ha rosa för att han har en snopp på ett par centimeter? Är den i vägen? I övrigt är ju hans kroppsform exakt lika dan som en knubbig flicka i hans ålder (9 månader).

.
    Jodå det har jag varit flera gånger. Och jag kommer inte tvinga på mitt barn en rosa body om det är en pojke. Sen kan du inte jämnföra en bebis då båda könens kroppar ser likadan ut förutom könsorganet med en vuxen människas kropp. Och vem har sagt att kvinnan är gjord för vårdyrken? LOL.
Svar på tråden Pojke i klänning?!