Inlägg från: Sheldon |Visa alla inlägg
  • Sheldon

Pojke i klänning?!

lmcl skrev 2011-02-24 14:19:29 följande:
    Barn är barn.
  • Sheldon
    Candelavern skrev 2011-02-25 08:51:19 följande:
    Med tanke på hur dömande många är i den här tråden, och ifrågasätter barns kläder, inför barnen dessutom, och hur ni ser på dessa barn är det inte konstigt att det finns barn som växer upp och mobbar andra barn. NI tutar i era barn vad som är "normalt" och vad som är "konstigt". Ni borde skämmas ta mig fan.
    Hear, hear!
  • Sheldon
    deep purple skrev 2011-02-25 15:08:58 följande:
    Har ni hört den där om att diskutera något på internet… Typ att det är som Special Olympics, even if you win - you are still a retard. Jag har länge funderat vad man egentligen menar med detta.

Jag kände mig så igår efter en del debatterande på diverse forum. Man vet liksom att man har vunnit när de andra övergår från att använda argument och redovisa åsikter som sällan är obegripliga, men ofta oförenliga med min världsbild, till att de börjar slingra in mina argument i någon kvällspress logik där fakta redovisat av mig helt plötsligt är min åsikt, eller då de börjar använda ord som agreabel, egal, veritabel eller okvald. Till en början mår man som vanligt gott av en seger och ruset får en att raskt provocera fram nya meningsmotståndare att trampa på.

Men efter en stund, när folk har gått och lagt sig och man sitter där med sitt senaste inlägg obesvarat, så kommer insikten krypandes. Man inser att man har lagt ned ett par mycket värdefulla timmar åt totalt meningslöst dravel. Men jag vann ju, tänker jag. Det slår mig att jag inte vann någonting alls och jag att jag kunde ha spenderat dessa timmar på att plugga istället.

Jag inser att min övermagade briljans redan är konsumerad och bortglömd, således känner jag mig utan tövmål som den mest debila pjatt.

Tubbs

PS Jag har inget emot efterblivna människor eller djur. Påståendet att man blir utvecklingsstörd av att diskutera på internet citerat från en rad publika källor och har inget med mina personliga åsikter att göra. Inte heller påstår jag att det är obetydligt att vinna Special Olympics och OBS! min åsikt om denna tillställning framgår ej i ovanstående text.
    1. Du har inte presenterat någon fakta i den här tråden, över huvud taget.
    2. Jag har precis nu läst igenom alla dina tidigare inlägg, och de är är inte briljanta- dock lättglömda.
    3. Det här inlägget misstänker jag starkt att du plagierat (men orkar inte bry mig tillräckligt för att undersöka saken)
    4. Internetforum handlar inte om att vinna, tror du att någon på FL någonsin "vinner" en diskussion är du gravt vilseledd
  • Sheldon
    deep purple skrev 2011-02-25 15:39:00 följande:
    Logic: oavsett vad du anser så kan man ha olika åsikter om sakfrågor. Inte dåligt av dig att läsa igenom alla inlägg jag postat,förefaller som jag väckt din nyfikenhet i vart fall. Briljansen i mina inlägg tackar jag för din bedömning av.
    Tja, analysen om internetforum var ju rätt kul. Självinsikten lös dock med sin frånvaro. Och sååå jobbigt är det inte att klicka på "visa endast" knappen när folk refererar tillbaka till egna inlägg. Är lättare med diskussioner om man håller reda på vad folk faktiskt har skrivit.

Min åsikt är att barn är just barn och själva hittar sina fack och grupper i sinom tid. Att försöka stoppa in dem i ett fack man själv valt kan lätt slå tillbaks- oavsett vad det gäller. 
  • Sheldon
    Thaleya skrev 2011-02-25 21:04:13 följande:
    Jag har inte riktigt mobbat när jag var liten men jag trodde jag var bäst och störst och skulle sitta vid mitt egna lunchbord med mina vänner så de som satt där innan fick flytta på sig.. Lite som filmen mean girls, så var jag när jag var liten.

Och jag mådde riktigt bra, helt ärligt kan jag se tillbaka på den tiden som den bästa i mitt liv nästan.
    Vilket är mobbing... Men det är väl svårt att erkänna att man varit mobbare...

Det verkar ofta som att mobbare peakar på mellan/högstadiet. Vilket betyder att om man drar slutsatsen att pojkar med klänning inte blir mobbare (eftersom de då mobbas?) ger man ju dem en god chans att lyckas i det riktiga livet.

Eller så skiter man i andra och låter sina barn utvecklas fritt och stöttar deras utveckling av självförtroende och självkänsla. Mitt barn har gränser, han får inte göra andra illa till exempel. Däremot får han ha vilka kläder han vill. 
  • Sheldon
    frufri skrev 2011-02-25 21:51:44 följande:
    Nä det är egentligen helt sant :) Det är väl bara det att om man tycker så, att det sitter i DNA, så ser det konstigt ut helt enkelt. Opassande.Jag skulle tex. aldrig falla för en man i klänning eftersom att jag attraheras av män. En klänning tar helt och hållet bort all manlighet! Men i det här fallet  handlar det om en liten pojke så visst: Det spelar väl egentligen ingen roll... Men jag skulle aldrig själv kunnat klä en son i klänning...
    Det sitter ju i normer, inte i DNA. På 1500-talet hade du dregglat järnet över män i klänning (de hade också klänning när de klädde upp sig, iaf om de hade hög status), 

Herregud, det finns mycket kläder män kan ta på sig som är mer avtändande än klänning... Bläddra igenom valfri Okej från 80-talet så får du se Förvånad 
Svar på tråden Pojke i klänning?!