Inlägg från: Alicias |Visa alla inlägg
  • Alicias

Pojke i klänning?!

Pojken kanske själv vill ha klänning!?

Läste nyligen en artikel i vi föräldrar (tror jag?) om en liten pojke som vill klä sig i klänning, kjol och "tjejkläder". Hans föräldrar var underbara och så himla förstående. Han vill vara sig själv och vill han ha klänning så är det självklart inget föräldrarna motarbetar eller nekar honom.

• Alicias
    Anonym (Julle) skrev 2011-02-24 20:52:13 följande:
    Ja, se Familjeliv...
    Om man klär barnen otraditionellt kan man förvänta sig på att få svara på varför både en och två och femtio gånger... Och det krävs fler muskler att snörpa surt på munnen än att ge ett leende. Tror inte TS tanke var att vara oförskämd mot någon...
    Nä? Men frågeställningen från TS låter ändå konstig. Som om hans mamma skulle ha tvingat på honom klänningen? 

• Alicias
    MissAdelaide skrev 2011-02-24 20:59:07 följande:
    Jag skulle aldrig i livet sätta på min son en klänning. Förstår vad personer menar med ordet "kränkande". Barnet kanske blir retad av jämnåriga kompisar vilket kan kännas hemskt för barnet. Jag skulle inte ifrågasätta varför någon annan har klänning men jag skulle reagera. Sen skulle min son aldrig komma på att sätta på sig en klänning men alla är ju olika.......
    Ja alla är absolut olika. Han ville säkert ha klänning för att han gillar det. Det är väl mer kränkande att neka pojken att ha klänning? 
Svar på tråden Pojke i klänning?!