sannapannapådal skrev 2011-02-25 17:45:34 följande:
En kille kan klä sig i vilka färger han vill, allt måste
inte vara grått, vitt och svart.
Men varför klä sig i klänning? Om inte bara för att provocera?
Och låta sina klasskamrater ha nåt kul att berätta när de kommer hem?
Klassens clown liksom
Den stackars killen har säkert en mamma som är övertygad om att hon
har en "hen", och vill visa det för omvärlden.
Känns inte som om du förstår vad jag menade med mitt inlägg. Alls. Vad jag skrev var att om allt ska handla om att akta så att barnet må hända inte blir mobbat, då får man se till att uppfostra sitt barn att bli en människa som smälter in så mycket som möjligt & då bl.a. har kläder i 'tråkiga' färger som inte märks. Jag skrev ingenting om att killar måste få ha färger på sina kläder, eller hur? Det var inte poängen.
Varför klä sig i klänning om inte för att provocera? Jag klär mig i klänning för att jag tycker att det är fint & jag tror som tidigare nämnt inte att jag har en klänning-gen för att jag är kvinna (jag har under en lång period i livet ratat klänning eftersom det inte funkade för min stil), allt det där handlar om hur man har uppfostrats att se på saker & ting. Det finns med största sannolikhet även pojkar & män som känner sig fina i klänning.
Men
om en grabbhalva tar på sig klänning för att provocera, vad vore då felet med det? Det är i mitt tycke fantastiskt om en så ung människa redan har utvecklats till en sann punkare som trotsar det normativa samhället med en näve i vädret & volanger under knäna. Riktigt kaxigt barn som troligtvis har en stark självkänsla! Härligt!
Om du känner dig insnurrad i den felaktiga tron att alla människor som inte bryr sig om pojkar har klänningar vill sudda ut könen & se alla som 'hen' så hänvisar jag till ett inlägg jag skrev för ett par sidor sedan bara. Där behandlar jag just detta.