Inlägg från: Kimona |Visa alla inlägg
  • Kimona

Pojke i klänning?!

Jag tycker att det är mer kränkande mot barnet att inte låta honom ha klänning OM han nu självmant valt att ha på sig det.

• Kimona
    snorkan skrev 2011-02-24 22:30:48 följande:
    Jag skulle inte sätta på min pojke en klänning om han bad om det då vi skulle ut eller på dagis ex.

Det är verkligen bäddat för att andra barn ska reta honom då, tyvärr så borde man ju få vilka kläder man vill.

Men nu ser ju världen inte ut så, och jag vill inte skapa problem i onödan. 
    Skall man inte lära sitt barn allas lika värde och att man får se ut som man vill? Det är föräldrarna som formar barnen
  • Kimona
    Yildirim skrev 2011-02-24 22:47:29 följande:
    Asså herregud, ni måste ha ngt allvarligt fel?! Vem i helvete sätter på sig sin son en klänning?!!
    Varför skall han inte få ha på sig en klänning om han vill det?
  • Kimona
    snorkan skrev 2011-02-24 22:50:37 följande:
    Jag förstår inte vad allas värde har med kläder att göra?

Och när man är barn är det ganska känsligt att sticka ut för mycket....det kan leda till mobbing. sen kan vi sitta hemma och förklara för våra barn hur mycket vi vill, att retas gör vi inte, alla ska få vara som dom vill, klä sig som dom vill, och säga vad dom vill.....fast verkligheten ser ju tyvärr inte ut så.

Jag skulle inte våga sätta på min pojke en klänning, för jag vill verkligen inte att han ska ses som knäpp, annorlunda, att han ska riskera att bli retad.

Jag vill skydda honom från elaka barn helt enkelt.....för sånna finns det ju gott om!
    Jag vet att det finns elaka barn, var själv mobbad i 9 år, men jag växte väldigt mycket av det och trots mobbarna stod jag för vem jag var och att de tyckte att jag klädde mig annorlunda sket jag i tillslut.
    Vad allas lika värde har med kläder att göra är att oavsett hur man ser ut är man människa precis som alla andra och man får lära barnen det.
    Jag har uppfostras på så vis att jag respekterar alla och har alltid gjort, så uppenbarligen funkar det
  • Kimona
    Yildirim skrev 2011-02-24 23:03:17 följande:
    Hahaha och ett barn vet alltid sitt bästa!? Njaa dont think so!! Tror sonen kommer tacka dig som vuxen om du hindrar honom från att springa runt i en rosa barbie-klänning.....
    Vadå "sitt bästa"? Han får lov att ha på sig det han vill och man uppmuntrar honom att vara en INDIVID. Varför reagerar inga på att småtjejer har Byggare Bob tröjor eller Spiderman keps?

Jag ville inte ha klänning eller rosa när jag var liten. Jag ville inte leka prinsessa. Jag lekte med bilar i sandlådan i "killfärger", gjorde träsvärd och byggde träkoja och jag är då ganska feminin idag ändå.

Ingen big deal om ungarna vill ha på sig andra kläder, herregud
  • Kimona
    snorkan skrev 2011-02-24 23:08:41 följande:
    Tråkigt att du varit mobbad Rynkar på näsan

Jag försöker lära mina barn att respektera andra oavsett vad dom har på sig, hur dom ser ut, eller om dom låter konstigt mm.

Men tyvärr verkar ju alla föräldrar inte göra detsamma.

Jag kommer ihåg en mamma när jag pratiserade på en skola, som fick reda på av fröken att hennes som hade kallat en annan pojke något dumt.....vad gör mamman....jo hon försvarar pojken och säger att något sådant skulle han aldrig göra, fröken bara suckade, tydligen så kunde hon inte ta till sig att hennes son faktiskt kunde göra dumma saker åxå. (precis som alla barn gör någon gång) 
    Heja för att du lär dina barn att respektera andra! :)
    Jag håller med om att det finns föräldrar som gör helt fel, men det är upp till alla andra att lära sina barn respekt så kommer det smitta av sig till de andra barnen också.
    Diskriminering förstör samhället och jag tycker ialla fall att vi skall uppmuntra barnen att vara sig själva och växa som människor
  • Kimona
    Yildirim skrev 2011-02-24 23:12:09 följande:
    Det är faktiskt en ganska big deal.... Skulle ALDRIG i mitt liv sätta på min son tjejkläder. Skulle nog även tagit upp det om jag såg en kille på dagis med klänning med mamman... bara fråga om det är hon eller sonen som valt kläderna.....
    Bara grejen att du delar upp i kill och tjej kategorier säger en hel del, tyvärr.
    Så pojkar får inte leka med kvinnliga dockor heller och tvärtom? Får han leka i dockhus? Får småflickor leka med bilar?

Hur ska man kunna känna sig som en individ om man blir påtvingad hur man ska se ut som om det vore stenåldern?
Svar på tråden Pojke i klänning?!