snorkan skrev 2011-02-24 22:50:37 följande:
Jag förstår inte vad allas värde har med kläder att göra?
Och när man är barn är det ganska känsligt att sticka ut för mycket....det kan leda till mobbing. sen kan vi sitta hemma och förklara för våra barn hur mycket vi vill, att retas gör vi inte, alla ska få vara som dom vill, klä sig som dom vill, och säga vad dom vill.....fast verkligheten ser ju tyvärr inte ut så.
Jag skulle inte våga sätta på min pojke en klänning, för jag vill verkligen inte att han ska ses som knäpp, annorlunda, att han ska riskera att bli retad.
Jag vill skydda honom från elaka barn helt enkelt.....för sånna finns det ju gott om!
Jag vet att det finns elaka barn, var själv mobbad i 9 år, men jag växte väldigt mycket av det och trots mobbarna stod jag för vem jag var och att de tyckte att jag klädde mig annorlunda sket jag i tillslut.
Vad allas lika värde har med kläder att göra är att oavsett hur man ser ut är man människa precis som alla andra och man får lära barnen det.
Jag har uppfostras på så vis att jag respekterar alla och har alltid gjort, så uppenbarligen funkar det