Inlägg från: mysfaaktor |Visa alla inlägg
  • mysfaaktor

Pojke i klänning?!

MissAdelaide skrev 2011-02-24 20:59:07 följande:
    Jag skulle aldrig i livet sätta på min son en klänning. Förstår vad personer menar med ordet "kränkande". Barnet kanske blir retad av jämnåriga kompisar vilket kan kännas hemskt för barnet. Jag skulle inte ifrågasätta varför någon annan har klänning men jag skulle reagera. Sen skulle min son aldrig komma på att sätta på sig en klänning men alla är ju olika.......
    "And you're totally fogged in your head
    if you were serious right now when you  said
    THAT IS BECAUSE THEY WILL BE BULLIED IN SCHOOL
    'CAUSE THAT MEANS YOU LET THE BULLIES SET THE RULES"
  • mysfaaktor
    lagamba skrev 2011-02-24 17:06:51 följande:
    Jag måste attraheras av den jag är med och jag attraheras av honom just för att han inte bär en massa glittersmink, klackar och trosor! Så nej om min kille skulle sett ut som det som i mina ögon ser ut som en tjej skulle vi inte blivit ett par.

Det finns en anledning till varför jag dras till killar och inte tjejer. Men såklart är personligheten viktigast i ett förhållande så skulle han komma och avslöja att han vill bära klänning skulle det va helt ok!
    Det är en vanefråga.
    Du är inte van vid att se män i klänning...skulle du se det varje dag så hade du till slut inte reagerat på det längre. Jag tyckte det var äckligt med hår på bröstet förut, men min pojkvän orkade inte raka sig och nu bryr jag mig inte det minsta.
    Det är samma sak.
    Man vänjer sig
    .
  • mysfaaktor
    mysfaaktor skrev 2011-02-24 21:38:47 följande:
    Det är en vanefråga.
    Du är inte van vid att se män i klänning...skulle du se det varje dag så hade du till slut inte reagerat på det längre. Jag tyckte det var äckligt med hår på bröstet förut, men min pojkvän orkade inte raka sig och nu bryr jag mig inte det minsta.
    Det är samma sak.
    Man vänjer sig.
    ...det behöver naturligtvis inte leda till att man tänder på det.
    Alla har vi olika smak.
    Men man ska inte vara så snabb att döma ut.
  • mysfaaktor
    snorkan skrev 2011-02-24 22:43:35 följande:
    Jo jag tycker visst att mobbing kan handla om kläder....kom ihåg en tjej på min skola som typ fick ärva kläder från någon i släkten som hade haft barn för lääänge sedan....riktigt fula kläder.

Det var många som kommenterade henne för det, och det var inga snälla ord. hon hade det nog rätt kämpigt hela skoltiden, många såg henne som "udda"....i övrigt så var hon "som oss andra" så frågar du henne, så hade nog hon önskat att hennes föräldrar hade köpt lite mera normal kläder så hon fick känna sig som alla andra.

Och om något är annorlunda så kan ju barn ha en förmåga att retas. jag vill inte utsätta mina barn för det.
    Barn kan bli retade för ALLT. De är aldrig skyddade.
  • mysfaaktor
    Leoella skrev 2011-02-24 23:46:01 följande:
    Exakt. Jag och mina vänner blev retade för att vi var "plugghästar".
    Det hade kanske varit på sin plats att våra föräldrar hade lärt oss att prestera lite sämre i skolan så vi hade sluppit det?? Obestämd
    Jag blev retad för mina glasögon.
    Mamma, varför prioriterade du min syn framför popularitet? ;)
  • mysfaaktor
    snorkan skrev 2011-02-24 23:46:31 följande:
    Nej så är det verkligen, men att låta barnet ha på sig något som verkligen är i högriskzonen (tycker jag) 

Lär ju inte förbättra oddsen....

Förbättra oddsen...

Min mamma klädde mig verkligen "flickigt" när jag var liten (jag är en tjej), men jag har ändå varit otroligt utsatt för mobbning. Om min mamma hade dragit på mig någonting som inte är accepterat av samhället så kanske jag hade blivit mobbad för det också, men det hade inte direkt påverkat mig mer än vad den ndra mobbningen redan gjorde.
  • mysfaaktor
    Carolita skrev 2011-02-25 23:07:23 följande:
    så då är det helt ok att gå runt naken på sommaren? att se gamla gubbar utan tröja med hängpattar och håriga bröstkorgar inne på restauranger, kanske rent utav bara i underkläderna, eller varför inte en klänning???
    Tänk så fritt det kommer bli och alla kommer bli så glada!

Det är därför det finns regler, för att det inte ska urarta sig på alla håll.
    Eh?
    Snälla, gå och göm dina argument under en gammal sten.
  • mysfaaktor
    ricken skrev 2011-02-25 22:48:59 följande:
    I dagens samhälle är man politiskt inkorrekt om man inte anser att man bör exprimentera med genusnormer, och det gör att man bryter mot normerna genom att som Ts fråga mamman varför hennes son hade klänning på sig.
    Därimot kan man gärna få slänga Bhn och trosorna och och sjunga feminist ramsor som kvinna. Men samhället blir inte bättre för att man sätter Bhn och trosorna på sina söner. 
    Varför skulle söner behöva bh?
  • mysfaaktor

Jag måste bara skriva en sak.
    En del hävdar att vi som skulle låta våra söner ha klänningar egentligen hade önskat oss döttrar...
    Jag hade ett ex som gick i kjol. Han hade långt, svart hår och smink.
    Min nuvarande pojkvän har långt hår.
    På något sätt (enligt samhällets syn) har det med deras "stil" att göra. Min nuvarande pojkvän lyssnar på hårdrock.
    Så länge man lyssnar på hårdrock är det alltså okej att ha en viss stil, men att ha klänning eller sminka sig eller låta håret växa bara för "skojs skull" är fel?

Ni har inga argument.
    Ni är enbart ologiska.

SNÄLLA, skaffa er argument innan ni börjar diskutera.

• mysfaaktor
    ricken skrev 2011-02-25 23:27:23 följande:
    Dom kanske vill ha det! Enligt mamman!
    Har dina barn aldrig provat din BH? Jag vet att det är ganska vanligt iallafall. Så då är det väl inte mer än rätt att springa till affären och köpa en till han? 
    Killar behöver inte BH. för de har inga bröst? Visst, om mina söner vill prova min BH, absolut. Prova på. Men de BEHÖVER ingen, så nej... de går inte med det till förskolan.
Svar på tråden Pojke i klänning?!