Inlägg från: Anonym (NEJ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (NEJ)

Pojke i klänning?!

Aldrig att mina pojkar skulle få gå i klänning. Dom skulle aldrig vilja det heller. Dom vet att det är tjejer som har det. Likväl som smink o.s.v. Killar och tjejer är olika. Punkt slut. Man ska inte klaga om barn blir retade om man väljer såna kläder. Jag som förälder vägleder och hjälper mina barn för att underlätta deras liv. Ett barn kan inte bestämma vissa saker. Där vet vi vuxna bättre.

• Anonym (NEJ)

Vad trött jag blir. Jag sa INTE att det är ok att reta någon MEN det är så samhället ser ut. Jag vill iallafall inte sätta mina barn i situationer som kan göra det svårt för dom. Och skickar jag iväg mina pojkar i klänning, så är det ganska troligt.

• Anonym (NEJ)

Alla gör som dom vill, men det blir nog en hemsk upptäckt, när dom pojkarna upptäcker att inte omgivningen tycker det är lika ok som föräldrarna att gå i klänning. Allt snack att barn ska få göra som dom vill. Skitsnack. Det är väl en av våra roller som förälder att hjälpa våra barn. Det gjorde mina föräldrar, och det tänker jag göra. Finns en del som var bättre förr.

• Anonym (NEJ)

Tur att jag och min man tycker lika. Han är väldigt manlig, jag är väldigt kvinnlig och vi skiljer på det. Män och kvinnor eller tjej och kille är OLIKA.

• Anonym (NEJ)

Ni som tycker det är ok. Ska dom få ha det i skolan sen också ? Det blir väl ingen skillnad då, bara dom får göra det som känns bra.

• Anonym (NEJ)
    Veladis skrev 2011-02-25 10:18:05 följande:
    Ja. Varför inte. Ett skolbarn har fattat vad normerna är, är de ändå starka nog att vilja bryta dem så är det troligen inget problem. Ett starkt barn blir inte retat.
    Ha ha det skulle jag vilja se. Ett starkt barn blir inte retat ?? Vakna upp. Det är hårt i skolan ändå utan att pojkar går i klänning. Lycka till säger jag bara.
  • Anonym (NEJ)
    Anonym (Fel) skrev 2011-02-25 10:24:31 följande:
    Har bara last TS och borjan av traden... Faktum ar att i samhallet har vi konsroller, och om man ignorerar dem sa tror jag att man ger barnen mer probem i framtiden. Har sjalv en son som alskade rosa, blommigt och kjolar och balett skor. Han fick ha pa sig vad han ville hemma, men nar vi gick ut hade han byxor. Nu for tiden sa tycker han om allt som ar 'fint' men vet att flickor har kjolar och klanningar och inte pojkar. Min flicka ar valdigt pojkaktig av sig, men har langt har for det vill jag. Och sa lange hon ar liten sa bestammer jag, precis som det ska vara! Varfor ska barn fa valja allt helt fritt nu for tiden? Tror att barn mar battre av vuxna som bestammer vettiga regler och lar barnen att passa in i samhallet. Fast sjalvklart far min pojke vara mjuk och kanslosam och tycka om blommor och fina klader medans jag inte har nagra problem med att min flicka ar 'tuff' och spelar fotboll. Det ar iaf min mening!!
    Bra !! Jag kunde inte sagt det bättre själv.
  • Anonym (NEJ)
    dannya skrev 2011-02-25 10:44:08 följande:
    Barn kan vara barn, men varför ska pojkar gå till dagis med klänning? Det är märkligt, jag hade aldrig låtit min pojke ha strumpbyxor och klänning till dagis eller skolan! Jag tycker att man ska pojkkläder på pojkar och flickkläder på flickor! Varför måste ni förändra hela samhället och allt ska vara så jämställt! 

Och barn ska inte bestämma allt själva, det är så fel, föräldrarna ska vara en förebild och vägleda sina barn. Barn mår bra av att ha regler!  
    Precis min menning.
  • Anonym (NEJ)

På våran skola går alla pojkar i den klassen i killkläder och tjejer i tjejkläder. Skulle någon pojke komma i klänning undrar jag hur det skulle bemötas. Dom flesta mindre barn i skolan vill smälta in.

• Anonym (NEJ)

Ja jag lär ialla fall mina barn redan från början vad som är vettigt och att pojkar går i klänning är inte vettigt på nåt sätt. Min man tycker precis likadant. Han skulle vägra låta pojkarna gå i klänning, men så är han väldigt manlig och jag kvinnlig.

• Anonym (NEJ)
    augustisten skrev 2011-02-25 11:09:18 följande:
    Det tror jag också. Men om något barn av någon anledning inte vill det tycker jag att det barnet förtjänar att tas på allvar.

En trettonåring jag känner har en klasskamrat som är pojke och oftast går i "tjejkläder" - och ibland klänning. Han är inte alls retad för det - det är "han" och han vill klä sig så. Hans bröder klär sig däremot som alla andra pojkar.
    En trettonåring är väl skillnad. Då kan man ju vägleda med inte förbjuda.
  • Anonym (NEJ)

En relevant fråga är varför man som pojke vill ha klänning ?? Jag har skojat med mina ibland och undrar om dom vill ha rosa. Nej, mamma det är en tjejfärg. Jag har inte sagt emot.

• Anonym (NEJ)
    Anonym (Olika) skrev 2011-02-25 11:42:16 följande:
    Min man tittar lite avundsjukt på mina kjolar varje sommar. Han tycker att det verkar skönt och luftigt och tycker att det är synd att det inte finns manskjolar, han är för feg för att själv starta trenden...

Särskilt avundsjuk är han på badstranden när han står och knölar med en handduk medan jag snabbt och lätt byter under kjolen.

Så av praktiska skäl skulle kunna vara ett svar. För att man tycker det är fint kanske kan vara ett annat?
    Min man skulle inte tänka så. Han tycker kjol och klänning tillhör kvinnans värld.
  • Anonym (NEJ)

Och min tjej är klädd i tjejkläder. Skulle aldrig sätta på henne en typisk pojktröja. Jag har själv aldrig gått i pojkkläder utan stolt gått/går runt i kjol eller klänning. Jag är trots allt kvinna.

• Anonym (NEJ)
    Jagsajudet skrev 2011-02-25 12:10:32 följande:

En man blir ju inte mindre man för att han tar på sig en kjol, har nagellack eller liknande!

Usch vad trist det är med bakåtsträvare som du.. Som bestämmer vad som är ditten och vad som är datten. Allt ska vara inrutat och traditionellt. Nä, trist och tråkigt är vad det är!

Mer kjolar åt folket! - Oavsett kön!

Jag skulle tycka det vore avtändande om min man hade kjol, men det finns liksom inte. Han är manligheten själv, mycket därför jag föll för honom.
  • Anonym (NEJ)
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 12:26:01 följande:
    Ja, för en man är en man och en kvinna är en kvinna. Vill inte vara tillsammans med en man som klär sig i klänningar, sminkar sig och använder kvinnliga underkläder. En man är starkare av naturen och har en helt annan kroppsform. Du kanske vill ändra de också. Annars är de ju inte jämnställt.  Nej vilken tur de är att de enda stället jag sett att folk vill män ska bära kvinnokläder är här på fl.. tack och lov.
    Ja tack och lov för det.
  • Anonym (NEJ)

Män och kvinnor ser olika ut och är olika och vi passar i olika saker. Och vi är bättre på vissa saker. Män är oftast fysisk starkare, så för mig är det mer naturligt att dom gör karlgöra. Och flickor passar bättre i klänning. Det skulle se för konstigt ut på en pojke. Så barn retar inte varann ? Vilken drömvärld kommer du ifrån ??

Svar på tråden Pojke i klänning?!