Inlägg från: Mammorna |Visa alla inlägg
  • Mammorna

Pojke i klänning?!

Anonym skrev 2011-02-25 09:38:16 följande:
    Fast dom tre som jag känner som är bögar bar alltid klänningar,lekte med dockor och barbie när dom var små. Väldigt tjejiga. Nu säger jag inte att alla blir bögar för det. Men dom sa till mig att dom visste det redan när dom var små att dom kände sig som tjejer. Vill pojken ha klänning-fine! men inte tvinga honom Usch!
    att vara bög är inte samma sak som att känna att man är mer som tjej.. Det är en skillnad.. Bögar är män som blir kära i andra män... Och de som vill vara andra fysiska könet jämfört med det de har utrustats med kallas antingen för transvestiter (om det bara är då och då...) och de som alltid vill ( i detta fall gå i klänning..) kallas transexuell. Transvestiter och transexuella är oftast heterosexuella.... precis som i övriga livet..

Jag förstår det kan vara svårt med begrepp coh sånt ibland, bara synd att blanda i hop prylar  
  • Mammorna

men.... menar ni alltså att min fyraåring (tjej) som alltid klär sig som prinsessa inte kommer gå omrking som det sen när hon är stor? Att hon ska sluta med tiaran??

NÄÄÄ....

Nån måtta finns det väl.

Klart att karlar inte ska ha klänning och ve den kvinna som har byxor. Det är fult.
    Blått är för män och kvinnor ska ha rosa. Hur ska jag annars se skillnad på karlar å fruntimmer?

(ironi.....) 

• Mammorna
    Quintus Zebra skrev 2011-02-27 22:22:30 följande:
    Tycker inte det är så sjukt. Tycker snarare att det är underbart att vi inte tänker likadant allihop.

Däremot har jag för egen del väldigt svårt att förstå att något så fint som ett litet barn i klänning, kan provocera så många (bara för att barnet råkar ha "fel" kön)?

Jag är mest bara nyfiken på hur folk tänker.
  • Mammorna
    puss skrev 2011-02-28 11:07:15 följande:
    fin hippieteori. synd att den inte funkar så bra.
    Nä bäst är att alla är lika så slipper vi mobbning......

Eller så kanske föräldrar kan sluta vara så "skitnödiga" och sluta säga åt sina ungar massa dumheter om hur andra ska vara så kanske man kan förändra något?

Eller så skiter vi i allt å fostrar små järnungar som inte blir mobbade. 
  • Mammorna
    Veladis skrev 2011-02-28 11:09:39 följande:
    Har ni läst bilderboken "Pricken" av Margret Rey?

Pricken är den enda kaninungen som är brunprickig bland en massa vita syskon. Ingen tycker först att det spelar så stor roll att han är "olika", men mamma övertalas av Tant Lisa att lämna Pricken hemma när de ska på kalas eftersom mormor eller vem du nu är kan ta illa upp eftersom hon bara känner till vita kaniner.
    Pricken lämnas kvar, ledsen ända in i sitt lilla kaninhjärta förstås. Han beslutar sig för att rymma, och hamnar då hos en familj där allt är precis tvärt om, en massa brunfläckiga kaniner med en enda vit kaninunge. Boken slutar naturligtvis med att  de vuxna inser att de varit dumma, och alla kaniner, prickiga och vita har ett jättekalas tillsammans.

Nu kom det ju något gott ur det hela, men tror ni inte att om ifall att mamma hade skitit blankt i Tant Lisas dumma kommentarer, tagit med sig Pricken på kalaset och däremed direkt och indirekt stöttat honom, hade inte bara Pricken blivit stärkt i sin identitet utan kanske också gamla mormor hade ändrat åsikt om prickiga kaniner.
    Det tror i allafall jag.

I alla händelser är det en bra bok att läsa, när det gäller likabehandling.
  • Mammorna
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-28 12:19:51 följande:
    Yay! Fram för kloning!!!

Fast att tro att det inte blir mobbing för det är bara naivt, faktiskt.

Och är det inte jäkligt märkligt, förresten, hur vi får höra att vi vill ha en "grå könlös massa", när det är DE som förespråkar att alla ska vara exakt likadana för att inte bli mobbade?
    just sådär!!

• Mammorna
    Lady Dahmer skrev 2011-03-01 12:33:24 följande:
    med tanke på att du själv sagt att du skulle slå ditt barn om denne tittade på din fitta så ja....
    HAHHAHAHAHAH är det sant??!! det var lite kul Cool
  • Mammorna

nej det är viktigt att små pojkar har ljusblått på sig så man vet vilket kön de är.. Det är superduperviktigt!!!!!!!!

Svar på tråden Pojke i klänning?!