Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 11:50:56 följande:
Ja men TACK OCH LOV att jag förmodligen inte kommer leva då i så fall. Skulle aldrig falla mig in att byta min manliga snygga sambo mot en feminin man som bär klänning, nagellack osv. Sen om du tänder på de och så gärna vill att män ska ha klänning så varsågod.
Jag har inte påstått att jag tänder på det. Jag tycker inte heller att det är snyggt med klänning, smink och nagellack på killar. Men till skillnad från du, så är jag smart nog att inse att det är för att jag är indoktrinerad av socialt skapade normer.
Tror du mänskligheten en dag helt plötsligt bara insåg att det är "FEMININT" med smink och nagellack? Tror du på fullaste allvar att det är en biologiskt kvinnlig egenskap att vilja bära klänning och smink?
På 1700-talet var det supermacho med peruk, tjocka lager smink och att vara allmännt fjollig (med dagens mått mätt alltså)
Så det handlar inte om mina personliga preferenser, det handlar om att om killar vill klä sig på ett visst sätt så ska de ha rätt till det.
Och framförallt handlar det väl om att man vill ge sina barn möjligheter man själv aldrig hade som liten, man vill väl göra allt för att göra sina barn lyckliga? Jag tänker aldrig tänka att mina barn minsann inte ska få en viss frihet för så beter ju inte jag mig själv?!? Jag vill väl att de ska få det BÄTTRE på alla sätt och vis, även om det "bara" handlar om en klännings vara eller icke vara.
Sen, bara som en lite FYI. Du och flera andra i den här tråden är sådana som, om ni hade levt för hundra år sen hade gastat er hesa om att kvinnor inte bör få rösträtt. Eftersom det är typiskt MANLIGT med politik, och kvinnor är ju så KÄNSLOSAMMA så de klarar inte av ett sådant ansvar. Yes, sister- många kvinoor ville inte ha rösträtt eftersom de tyckte att män skulle få vara män och kvinnor kvinnor.
Tack och lov, då och idag, finns det människor som fortsätter att försöka göra världen till en bättre plats, ett litet sketet steg i taget.