Inlägg från: Anonym (BlackMamba) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BlackMamba)

Pojke i klänning?!

Apropå diskriminering. Diskriminering är helt fel men i många lägen accepterar folk diskriminering. Då:

Någon för fram att pojkar ska vara pojkar och flickor ska vara flickor (i vissa sammanhang)
    Någon säger att vi många stoppa invandringen
    Någon säger att bibeln är emot homosexualitet
    Någon förnekar förintelsen
    Någon stödjer kommunismen

Dessa människor blir ständigt diskriminerade för sina åsikters skull, och det är ur denna diskriminering som många av dessa åsikter frodas. De sätts i opposition där ALLA är emot dem och de får ingen möjlighet att diskutera sin sak. Jag vill ha en öppen debatt där inga åsikter värderas högre än andra. De som är orolig att detta skulle gynna de extrema åsikterna kan vara lugna. Det skulle snarare få motsatt effekt.

Alla barnen fick vara med när klassen spelade fotboll utom Zoltan för han var bög.
    Alla barnen fick vara med när klassen spelade fotboll utom Zoltan för han var muslim.
    Alla barnen fick vara med när klassen spelade fotboll utom Zoltan för han var kommunist.
    Alla barnen fick vara med när klassen spelade fotboll utom Zoltan för han tyckte om Sverigedemokraterna.
    Alla barnen fick vara med när klassen spelade fotboll utom Zoltan för han tyckte att kvinnor skulle ha klänning.

Vad jag vill komma med detta är att diskriminering är ok så länge majoriteten håller med om det. Numera fattar folk att homosexuellas kärlek är lika värd som andras. Men folk fattar inte att sverigedemokratens eller kommunistens åsikt är lika värd som andras. Detta vill jag ändra på!!!

• Anonym (BlackMamba)

Apropå diskriminering. Diskriminering är helt fel men i många lägen accepterar folk diskriminering. Då:

Någon för fram att pojkar ska vara pojkar och flickor ska vara flickor (i vissa sammanhang)
    Någon säger att vi många stoppa invandringen
    Någon säger att bibeln är emot homosexualitet
    Någon förnekar förintelsen
    Någon stödjer kommunismen

Dessa människor blir ständigt diskriminerade för sina åsikters skull, och det är ur denna diskriminering som många av dessa åsikter frodas. De sätts i opposition där ALLA är emot dem och de får ingen möjlighet att diskutera sin sak. Jag vill ha en öppen debatt där inga åsikter värderas högre än andra. De som är orolig att detta skulle gynna de extrema åsikterna kan vara lugna. Det skulle snarare få motsatt effekt.

Alla barnen fick vara med när klassen spelade fotboll utom Zoltan för han var bög.
    Alla barnen fick vara med när klassen spelade fotboll utom Zoltan för han var muslim.
    Alla barnen fick vara med när klassen spelade fotboll utom Zoltan för han var kommunist.
    Alla barnen fick vara med när klassen spelade fotboll utom Zoltan för han tyckte om Sverigedemokraterna.
    Alla barnen fick vara med när klassen spelade fotboll utom Zoltan för han tyckte att kvinnor skulle ha klänning.

Vad jag vill komma med detta är att diskriminering är ok så länge majoriteten håller med om det. Numera fattar folk att homosexuellas kärlek är lika värd som andras. Men folk fattar inte att sverigedemokratens eller kommunistens åsikt är lika värd som andras. Detta vill jag ändra på!!!

• Anonym (BlackMamba)
    Veladis skrev 2011-02-25 11:31:07 följande:

Men det är ju inte det vi säger.

Vi säger att det visst finns pojkar och flickor rent biologiskt, men att det finns olika sätt att vara pojke och flicka på, och alla sätt måste få vara OK.

Men så funkar det inte i verkligheten. Det har alltid funnits normer och värden som styr hur vi är och bör bara. Varför strida emot det?
  • Anonym (BlackMamba)
    Veladis skrev 2011-02-25 11:39:21 följande:
    Därför att traditioner, normer och värden är dynamniska och ständigt förändras. Det som är rätt och riktigt nu gällande visa företeelser är historia om något decennium.

Om vi inte hade stridit emot normer, traditioner och etablerade kultur- och samhällsyttringar osv det genom vår historia hade världen sett helt annorlunda ut. Vi hade kanse fortfarande levt på stenåldern.

Eller aldrig klivit ner ur träden...
    Ja, men det inte konstruktivt att få bort kvinnlighet och manlighet. Män och kvinnor ska vara varandras motsatser. Gå ihop och föda barn:)
Svar på tråden Pojke i klänning?!