Pojke i klänning?!
Jag förnedrar och kränker stolt mina pojkar! För att tala ett språk som inskränkta kan läsa och förstå.
I verkligheten så låter jag dom vara barn med all deras upptäckarlusta, nyfikenhet och glädje intakt. För HUR ska dom lära sig vad DOM gillar om dom inte får prova elelr upptäcka det själv? Jag skaffade inte barn för att få små miniatyrer av mig, jag är unik och det finns bara en. Hade blivit dåliga kopior . (och det var ett skämt...)
Jag vill lära mina barn att deras värde ligger i DOM, inte färgen på deras kläder, inte snittet på deras kläder, inte vilka leksaker dom leker med, inte vilken musik dom lyssnar på och inte ens vilket parti dom röstar på (skämt igen...)
Jag fullkomligt skiter i vilken färg dom har som favorit eller vilken leksak dom har som favorit. Här finns inga speciella flick eller pojkleksaker. Jag anser också att könen rent biologiskt skiljer sig åt (märkligt vore väl annars), men jag är inte dummare än att jag kan räkna ut att det inte sitter i kläder och leksaker!
Det skrämmande är att se hur "vuxna" sitter och försvarar sina egna rädslor med sån frenesi och idioti gång efter annan. ALLA föräldrar vet hur lättpåverkade barn är. ALLA föräldrar styr sina barn, medvetet och omedvetet. Att ens försöka förklara bort kläder med biologi är ju skrämmande dumt!