Inlägg från: Jagsajudet |Visa alla inlägg
  • Jagsajudet

Pojke i klänning?!

Anonym (NEJ) skrev 2011-02-25 11:49:40 följande:
    Min man skulle inte tänka så. Han tycker kjol och klänning tillhör kvinnans värld.
    Min man bär ofta sarong som en kjol på sommaren!  Och jäklars vad han är snygg i det måste jag säga :) Han målar även naglarna ibland och använder smink när han känner för det. Jag är glad att min man inte är så begränsad i sina tankar och jag hoppas att vår son ska känna likadant.
  • Jagsajudet
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 11:57:07 följande:
    Tänk efter själv. Så otroligt avtändande.
    Tycker du ja! Men DIN karl kanske inte är så snygg i kjol, min är het som bara den.. Men allt klär en skönhet!
  • Jagsajudet
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 12:03:58 följande:
    Usch. Kimpa. Kjol är inte manligt. Och absolut inte snyggt på män. Sen att DU tycker din man är snygg i kjol är din ensak..

En man blir ju inte mindre man för att han tar på sig en kjol, har nagellack eller liknande!

Usch vad trist det är med bakåtsträvare som du.. Som bestämmer vad som är ditten och vad som är datten. Allt ska vara inrutat och traditionellt. Nä, trist och tråkigt är vad det är!

Mer kjolar åt folket! - Oavsett kön!

• Jagsajudet
    Anonym (NEJ) skrev 2011-02-25 12:10:50 följande:
    Och min tjej är klädd i tjejkläder. Skulle aldrig sätta på henne en typisk pojktröja. Jag har själv aldrig gått i pojkkläder utan stolt gått/går runt i kjol eller klänning. Jag är trots allt kvinna.
    Vad är en typisk pojktröja för dig? Jag är bara nyfiken!
  • Jagsajudet
    Anonym (NEJ) skrev 2011-02-25 12:13:02 följande:
    Jag skulle tycka det vore avtändande om min man hade kjol, men det finns liksom inte. Han är manligheten själv, mycket därför jag föll för honom.
    Manligheten sjäv?

Hur är man då?
  • Jagsajudet
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 12:14:12 följande:
    Och du köper dina byxor på herr avdelningen då eller?
    Jagsajudet skrev 2011-02-25 12:10:32 följande:

En man blir ju inte mindre man för att han tar på sig en kjol, har nagellack eller liknande!

Usch vad trist det är med bakåtsträvare som du.. Som bestämmer vad som är ditten och vad som är datten. Allt ska vara inrutat och traditionellt. Nä, trist och tråkigt är vad det är!

Mer kjolar åt folket! - Oavsett kön!

Och varför måste jag vara en *bakåtsträvare* för att jag inte delar din uppfattning om att män passar i kjol?
    För att du delar in vad som är manligt och vad som inte är det. Det andra är ju "usch" enligt dig!

Herregud, världen förändras! Förr skulle inte kvinnor gå i byxor, tycker du det va dumt att det blev ändring på det oxå?
  • Jagsajudet
    snorkan skrev 2011-02-25 12:17:07 följande:
    Är du man eller kvinna? jag gissar på att du är kvinna, det är ju 50% chans.....så det är okej om din man skulle klä sig i en rosa spets klänning, samt fylla ut en bh med några strumpor samt lägga en liten fest make up, och sedan skulle ni kunna gå tillsammans hand i hand.....ev till en middags bjudning?
    Vad spelar MITT kön in i bilden? Har du svårt att föhålla dig till mig och det jag skriver om du inte kan sätta in mig i en av kategorierna? Är det annorlunda om jag är straight eller gay? Men jag är kvinna, så du gissade rätt.

Ja det är ok. Om min man verkligen önskade göra så är jag inte den som skulle hindra honom. Så jag hade tagit hans hand och gått på middagsbjudning till självaste kungen om det nu va så! :)

Nu tror jag inte att han skulle fylla ut en bh, han vill inte vara kvinna och önskar inte (vad jag vet) att han hade bröst. Han vill bara kunna gå klädd i kjol om han önskar, han tycker det är bekvämt och snyggt.
  • Jagsajudet
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 12:26:01 följande:
    Ja, för en man är en man och en kvinna är en kvinna. Vill inte vara tillsammans med en man som klär sig i klänningar, sminkar sig och använder kvinnliga underkläder. En man är starkare av naturen och har en helt annan kroppsform. Du kanske vill ändra de också. Annars är de ju inte jämnställt.  Nej vilken tur de är att de enda stället jag sett att folk vill män ska bära kvinnokläder är här på fl.. tack och lov.
    Nej jag är bara trött på de sociala roller och regler som tillskrivs könen! Som begränsar könen!

Du har säkert träffat på män som vill bära kvinnokläder även i verkliga livet, men du verkar ju inte vara en sån person man skulle våga berätta det för. Du skulle ju bara uscha och fya!
  • Jagsajudet
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 12:42:20 följande:
    På vilket sätt begränar de könen? Mannen och kvinnan har fortfarande olika kroppsformer. Då begränsar det ju också könen att mannen är starkare och kan göra vissa saker som kanske är för tungt för kvinnan. Och de är ju orättvist att mannen kan stå upp och pinka. Hur löser du det? Kanske genom stympning av mannen så han också MÅSTE sitta ner.
    Men är du seriös? Du drar det till det extrema. Vem förespråkar tvångsstympning av snoppen så att vi alla måste sitta ner och kissa?

Du ser inte hur uppdelat samhället är? Hur exempelvis arbetsmarknaden ser ut? Menar du på allvar att kvinnors kroppar är GJORDA för vårdyrken tex (som för övrigt oftast är tungt som bara den)?

Du har inte varit på barnavdelningen i en klädaffär? Sett hur färgerna skiljer sig? Kräver kroppsformen detta? Kan min son inte ha rosa för att han har en snopp på ett par centimeter? Är den i vägen? I övrigt är ju hans kroppsform exakt lika dan som en knubbig flicka i hans ålder (9 månader).

.
  • Jagsajudet
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 12:56:57 följande:
    Jodå det har jag varit flera gånger. Och jag kommer inte tvinga på mitt barn en rosa body om det är en pojke. Sen kan du inte jämnföra en bebis då båda könens kroppar ser likadan ut förutom könsorganet med en vuxen människas kropp. Och vem har sagt att kvinnan är gjord för vårdyrken? LOL
    Nej jag formulerade mig dumt. Jag skulle väva in ett svar om begränsningar men så vaknade ungen och jag fick inte till det som jag skulle.

Yrkesval är ett exempel på begränsningar i vårt samhälle. Människor gör oftast könsbundna arbetsval, och de som bryter mot den könssegregerade arbetsmarknaden får det ofta ganska tufft eftersom det inte är socialt accepterat. Detta gör att många inte ens ser en del yrken som ett valalternativ enbart för att de har ett visst kön. Vissa vårdyrken finns representerade här, som ett exempel. Mycket arbeten inom teknik/industri har mest män? Varför? Kvinnor kan lika väl som män utföra samma sysslor och vice versa! Men ge gärna exempel på vad män och kvinnor är gjorda för eftersom du säger att kroppsformen är avgörande.

Likadant angående kläder, din teori ang kroppsform skiter sig direkt. Kvinnors kroppsform skiljer sig extremt mycket inom det egnsa könet. Samma med män.
Svar på tråden Pojke i klänning?!