Inlägg från: johannalo |Visa alla inlägg
  • johannalo

Pojke i klänning?!

Anonym (ny) skrev 2011-02-25 13:45:10 följande:
    Jag tycker det är lite konstigt! Jag är sjävklart för jämställdhet, men inte emot att tjejer o killar ändå ÄR olika, det går inte att komma ifrån o det behöver inte vara något dåligt. Min son kommer inte gå runt i klänning iaf.
    Trist att alla som svarar har typ samma åsikt, är det nåt familjeliv-drag?
    Jag håller med. Är också för jämställdhet men som du säger så är tjejer och killar ändå olika. Jag tycker denna könshysteri är skitlöjlig, det är som om hela världen vänt sig. Så varför ska man ens kalla de transsexuella för det? Man kan väl lika gärna sätta en bh på pojkar?
  • johannalo
    Veladis skrev 2011-02-25 13:52:37 följande:
    Men hur är små pojkar och flickor olika på ett sätt som gör att den ena kan ha klänning och den andra inte?
    Hur? För att tex denna klänning är skapt för flickor! Det är precis som jag skrev om BH, de är också skapta för tjejer/kvinnor även om det sannerligen finns killar med tuttar!

Jag tycker det är jättebra att pojkar och flickor kan leka med samma saker, men jag tycker att på någotvis det går till överdrift om man sätter på pojken klänning. VARFÖR? för att föräldern ska yttra sig  om att alla har rätt till att se ut som man vill eller va?
  • johannalo
    Glassplitter skrev 2011-02-25 14:21:05 följande:
    Det är inte fruktansvärt viktigt att veta om det är en flicka eller pojke....men vad jag menar är att vi ÄR olika, hur mycket vi än försöker att bortse från det.....och jag tycker det är tjusningen med flickor och pojkar....varför försöka ta bort det genom att göra alla neutrala?
    {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Pojke i klänning?!