Inlägg från: Anonym (jaaa visst!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaaa visst!)

Pojke i klänning?!

Vill pojken ha på sig en klänning och han tycker att han är fin i den -  varför inte?

Vill mamma/pappa att pojken skall ha på sig en klänning för att statuera nån sorts genus-exempel - ok, om det är ok med grabben!

Det är ju för sjutton bara kläder! Lillstruttan går fortfarande omkring i tomteluva fast det är februari - för hon tycker det är fint...

• Anonym (jaaa visst!)
    Elit skrev 2011-02-25 15:15:18 följande:
    I tomteluva? Borde man inte lära barn att var sak har sin tid och att det kan vara bra att längta efter något? Ni får självklart göra hur ni vill men tycker det är ganska slappt av er som föräldrar. Precis som man lär barn att kontrollera sina andra behov kan man ju tycka... jaja, skit samma. Varför bry sig = )
    Nä, tycker faktiskt inte att en 2 åring behöver kunna almanackan ännu!
    Och dessutom tycker jag det är mer slappt att bara lägga sig platt för alla andras normer istället för att gå efter vad man själv tycker - och DET vill jag att mina barn skall göra - och våga göra!

Så, om hon vill ha på sig tomteluvan så är det helt ok...

Tänk - hon har tom tröjor med traktorer och bilar på... och lillebrorsan har fått ärva ett par av hennes gamla babystrumpor - de har en ROSA RAND!!!!!  
  • Anonym (jaaa visst!)
    puss skrev 2011-02-25 15:26:18 följande:
    homo-kommunister?
    ...nä!!! Vad har vi gjort?!?!?!?!? Stackars barn... :)

Skall genast se till att klä tösen i rosa-blommigt och pojken i nåt mörkblått... låta dottern tvångsleka med dockorna och sätta en grävmaskin i nävarna på grabben så de vet sina platser här i världen!

Och sedan så lär jag dem att inte dela med sig, inte låna ut sina saker till andra och framför allt(!) att inte lyssna på konstiga farbröder med skägg och  röda mössor! Skrattande
Svar på tråden Pojke i klänning?!