Inlägg från: Skånetös67 |Visa alla inlägg
  • Skånetös67

Pojke i klänning?!

spunge skrev 2011-02-25 15:49:37 följande:
    först.. är du på riktigt??

klänning = unisex
    kavaj= definitivt unisex, såvida du inte legat under nån sten de senaste massor me åren
    trosor = unisex
    kalsonger = unisex

att regelbundet använda något som barnet trivs i och tycker om är väl fördjävla snällt om du frågar mig!!

Herregud, då är jag en till som inte är på riktigt. Klänning är verkligen inte unisex.
    Jag hade skrattat ihjäl mig om jag sett en kille komma gåendes på stan med
    klänning och handväska. Eller så hade jag förmodat att han skulle på maskerad...

Förmodar att ni här på FL som säger att visst kan killar ha tjejkläder och annat tossigt
    också skulle tycka det är helt ok att era män lånar era kjolar när de ska till jobbet?
    Och gärna ert läppstift också...

• Skånetös67
    spunge skrev 2011-02-25 16:08:40 följande:
    men nu pratar vi..fortfarande.. om barn!! BARN!! läser du noga eller..?? ok, här kommer det igen.. BARN!!
    Ja? Jag pratar också om barn. Jag hade skrattat högt om jag sett ett barn
    med klänning och handväska. ELLER så hade jag förmodat att han skulle
    på maskerad.
    Killar ska inte klä ut sig till tjejer, ser bara löjligt ut.
    Varför utsätta sitt barn för risk att bli mobbat?
    Fattar inte
  • Skånetös67
    Candelavern skrev 2011-02-25 16:21:14 följande:
    Och vafan för slags människa är du egentligen som du börjar asgarva åt ett litet barn? Inte konstigt alls att det finns mobbare.
    Självklart hade jag inte asgarvat barnet rätt i ansiktet, men hade jag kommit
    gående med en kompis och sett en kille i 10-årsåldern med klänning då
    hade jag garvat tillsammans med min kompis. Barnet hade självklart inte fattat
    att vi garvat år hans utstyrsel
  • Skånetös67
    LEIONINJA skrev 2011-02-25 16:37:45 följande:
    Om man uppmuntrar sitt barn att tänka självständigt & våga trotsa normer för att följa sitt hjärta & sin egen mentala vilja kan även det leda till att barnet utsätts för ökad risk för mobbing, då någon som smälter in & är alla till lags inte retar upp människor lika mycket. Bör man då också be sitt barn att ogärna säga sin mening, inte bära andra färger än grått, svart & vitt & analysera resten av klassen för att veta hur denne ska göra för att bäst passa in & därmed tack & lov kanske inte bli hånad i skolan?
    En kille kan klä sig i vilka färger han vill, allt måste
    inte vara grått, vitt och svart.
    Men varför klä sig i klänning? Om inte bara för att provocera?
    Och låta sina klasskamrater ha nåt kul att berätta när de kommer hem?
    Klassens clown liksom
    Den stackars killen har säkert en mamma som är övertygad om att hon
    har en "hen", och vill visa det för omvärlden.
  • Skånetös67
    spunge skrev 2011-02-25 17:15:49 följande:
    jag hoppas att du inte har barn själv!!
    inte undra på att så många barn/ungdomar mår skitdåligt idag!
    Jag har 4 stycken och aldrig i livet att jag skulle sätta på mina söner
    klänning eller kjol.
    Mina döttrar klär sig i tjejkläder, de skulle aldrig vilja ha nåt annat.
    Och mina barn mår hur bra som helst, väldigt trygga i sig själva.
    Och jag anser att jag har den normala åsikten om detta med killar
    i klänning.
    Ingen av mina kompisar skulle sätta på sina söner klänning de heller.
    Hade de sett det hade de garvat de med, det kan jag lova.Glad
  • Skånetös67
    Candelavern skrev 2011-02-25 17:54:19 följande:
    Han får ha vilka färger han vill men inte vilka plagg han vill?
    Exakt.
    Förrutom på maskerad då
  • Skånetös67
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-25 17:58:47 följande:
    För att han kanske gillar plagget?

Jag undrar dock över dubbelmoralen här, för jag gissar att ni inte fnittrar och skrattar åt skottar när de drar runt i sina kjolar?
    När skottar har kjol är det liksom en folkdräkt. Tror till och med att skottens landsmän
    hade dragit på smilbanden om de sett en karl komma gåendes i rosa kjol med paljetter...
  • Skånetös67
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-25 18:03:26 följande:
    Ehm, jaha? "De skulle aldrig vilja ha något annat"? Har du hjärntvättat dem, eller har du en mag kand (magus kandidatexamen) i spådomskonst?

Jag skiter högaktligen i om din åsikt är normal, onormal eller paranormal. Folk tyckte det var normalt att titta på när folk slog ihjäl varandra en gång i tiden, var det helt OK då, bara för det? Det var också normalt att hålla sig med svarta slavar för inte så länge sedan. Var det käckt och fint och rätt bara för att det var normalt?
    Och jag skiter högaktligen i dina åsikter. Gå gärna ut på stan och fråga 100
    personer vad de anser om killar i klänning.
    Hittar du 10 eller fler som tycker de ska bära det plagget är jag den förste att gratulera...
  • Skånetös67
    Ablan skrev 2011-02-25 18:03:49 följande:
    Så då är det okej om vi andra garvar åt dina barn om vi tycker att de ser spåniga ut?

Fy fan vilken jävla kommentar, jobba på din empatiförmåga.
    Finns ingen risk att de skulle se spåniga ut. De är alltid snyggt
    klädda med moderiktiga kläder.
    Och det är inget fel på min empati. Jag står för min åsikt att killar
    inte ska klä sig i klänning.
    Det ser spånigt ut om nåt...
    Spånigt...vilket ord
  • Skånetös67
    spunge skrev 2011-02-25 18:05:55 följande:
    men vad är tjejkläder då? inte byxor väl? för det går ju inte! inte heller blå eller gröna tröjor..
    Finns jättesnygga tjejjeans. Och många snygga tröjor och blusar som
    är både blå och gröna.
  • Skånetös67
    LEIONINJA skrev 2011-02-25 18:18:54 följande:
    Känns inte som om du förstår vad jag menade med mitt inlägg. Alls. Vad jag skrev var att om allt ska handla om att akta så att barnet må hända inte blir mobbat, då får man se till att uppfostra sitt barn att bli en människa som smälter in så mycket som möjligt & då bl.a. har kläder i 'tråkiga' färger som inte märks. Jag skrev ingenting om att killar måste få ha färger på sina kläder, eller hur? Det var inte poängen.

Varför klä sig i klänning om inte för att provocera? Jag klär mig i klänning för att jag tycker att det är fint & jag tror som tidigare nämnt inte att jag har en klänning-gen för att jag är kvinna (jag har under en lång period i livet ratat klänning eftersom det inte funkade för min stil), allt det där handlar om hur man har uppfostrats att se på saker & ting. Det finns med största sannolikhet även pojkar & män som känner sig fina i klänning.

Men om en grabbhalva tar på sig klänning för att provocera, vad vore då felet med det? Det är i mitt tycke fantastiskt om en så ung människa redan har utvecklats till en sann punkare som trotsar det normativa samhället med en näve i vädret & volanger under knäna. Riktigt kaxigt barn som troligtvis har en stark självkänsla! Härligt!

Om du känner dig insnurrad i den felaktiga tron att alla människor som inte bryr sig om pojkar har klänningar vill sudda ut könen & se alla som 'hen' så hänvisar jag till ett inlägg jag skrev för ett par sidor sedan bara. Där behandlar jag just detta.
    Du får gärna tycka det är sexigt med killar som har volanger runt benen, men
    tyvärr så delar jag inte din åsikt.
    Min man klär sig sportigt ibland, är otroligt snygg i jeans och skjorta. Jag blir alldeles knäsvag
    när han klär sig i kostym och ska iväg till jobbet.
    Men jag lovar att jag skulle bli lätt illamående om han dök upp i klänning med volanger...
    Och därimellan skulle jag få skrattattacker....
Svar på tråden Pojke i klänning?!