Inlägg från: Hannah76 |Visa alla inlägg
  • Hannah76

Pojke i klänning?!

Åh... Jag tycker hela den här diskussionen om hur vida det är "ok" för pojkar  att ha klänning eller ej. Det är väl upp till barnet?

Lyssnar inte vissa på sina barn? Vi bestämmer så mycket över våra barn (och det måste vi göra) att man måste ge dem utrymme för att ta ut egna svängar. Och just kläder är väl rätt ofaligt? Mina barn får i stort sett ha på sig exakt vad de vill, jag har få undantag (inte för lite eller "avslöjande", utmanande kläder bla).

• Hannah76

Fast har inte en stor del av världens manliga befolkning klänning? Bara att det kallas något annat..

• Hannah76
    Elit skrev 2011-02-25 16:10:35 följande:
    Sätt mer gränser.

Problemet i samhället är väl att föräldrar lyssnar för mycket till sina barn. Inte kan sätta gränser och uppfostrar en generation bortskämda dumbommar. Det, tillsammans med en helt kravlös skola som redan nu har dragit ner oss under mitten rent kunskapsmässigt i Europa, gör oss inte väl föreberedda för att möta framtidens krav där ökad produktivitet är en förutsättning för att klara en åldrande befolkning.

Det största problemet, enligt mig, är att människor börjar tro att de är unika snöflingor. Det är vi inte, det är ingen som bryr sig om hur unika vi tror vi är eller intresserade av att höra på erat gnäll om varför det inte blir som ni vill. Det ända som spelar roll är prestationer och vad du levererar.
    Jag har gränser så det räcker. Att få välja kläder gör en inte ouppfostrad. Barn är individer och har rätt att uttrycka sin personlighet.
Svar på tråden Pojke i klänning?!