Inlägg från: frufri |Visa alla inlägg
  • frufri

Pojke i klänning?!

Jag skulle också reagerat om jag såg det TS. Men jag hade aldrig vågat fråga ... :)
    Jag tycker det är jätte härligt med skillnader mellan könen. Jag skulle inte vilja sudda ut dom för allt i världen, och jag är helt och fullt övertygad om att det inte går. Det känns tryggt! :) Det har ju inget med jämlikhet att göra liksom. Det är helt självklart att män och kvinnor är olika. Så är det i djurriket med. Men sen ska inte könet vara ett hinder för vad man vill göra med sitt liv. Men det är en helt annan sak. Att män och kvinnor är olika är fantastiskt!

• frufri
    Nä det är egentligen helt sant :) Det är väl bara det att om man tycker så, att det sitter i DNA, så ser det konstigt ut helt enkelt. Opassande.Jag skulle tex. aldrig falla för en man i klänning eftersom att jag attraheras av män. En klänning tar helt och hållet bort all manlighet! Men i det här fallet  handlar det om en liten pojke så visst: Det spelar väl egentligen ingen roll... Men jag skulle aldrig själv kunnat klä en son i klänning...
Svar på tråden Pojke i klänning?!