trollbottom skrev 2011-02-25 23:58:20 följande:
Inget trams över hvuud taget. Visst kanske det är minoritet av pojkar som går till dagis i klänning men ytterst få jag känner som gör det blir behandlade dåligt av sina kompisar. Det är snarare vad vuxenvärlden visar.
Min son går i klänning på dagis när han vill och han har bara fått positiv respons. Barnen bryr sig knappast och inte de vuxna heller. Sen förstår jag inte vad det är som är så farligt med att det är få som gör det. Får man inte göra saker bara för att en minoritet gör det?
Och varför antas det att pappor inte kan tänka sig ha kjol eller klänning? Min man går gärna i sarong eller kjol på somrarna, såvida han har möjlighet till det. Jag går mestadels i kjol och mitt barn tycker om att klä sig fint. Då tar han på sig en klänning, halsband etc. Att hindra honom till det är att hindra honom att utveckla sin egen personlighet. Det är elakt
"Om han vill känna sig fin, så tar han på sig en klänning eller halsband"...Precis, men då är det HAN som väljer vad han vill ha på sig och inte du.
Det som JAG irriterar mig på är de som bestämmer att barnet SKA ha klänning eller tvingar på barnet en klänning för att denne själv vill förändra ett samhälle..! Varför vill man förändra? Och VAD är det man vill åstadkomma med att killar ska bära en klänning/kjol?