Inlägg från: Nenne666 |Visa alla inlägg
  • Nenne666

Pojke i klänning?!

Vill man bryta mot några eventuella normer gör man det inte genom sina barn som får ta smällarna...den som inte insett hur hårt det kan va på dagis samt skola har ingen koll alls.
    Vill man förändra normer, får pappan i huset dundra in med rosa klänning själv på sin arbetsplats samt in på ica...barnent ska inte ta det. Thats it.

SEN, när debatten e utplånad å accepterad...klä på ditt barn hur många klänningar du vill-fine!

• Nenne666
    Veladis skrev 2011-02-25 21:54:35 följande:
    Jag arbetar på förskola. Det är inte "hårt" där. barnen är tvärtom väldigt toleranta och accepterande. Fler frågor på det?

Jag har ingen inre drivkraft när jag vaknar på mornarna att jag ska ut och bryta normer. Däremot försöker jag tänka på hur jag uppfostrar mina barn till fritänkande, toleranta demokratiska individer. Några "smällar" har det inte blivit ännu.

Det är redan accepterat med pojkar i klänning på en del sociala arenor, bl a förskolor. Har du inte märkt det?
    Eller menar du att man ska vänta tills alla i hela Sverige tycker det är Ok med pojkar i klänning? Eller tills just du tycker det?
    Det är fortfarande inte accepterat att flickor och kvinnor bär byxor eller förvärvsarbetar på alla sociala arenor. Betyder det att vi ska vänta med det också?
    Din förskola represtenterar inte alla förskolor och trycket på barn e stort nog, det borde inte ens du har missat.

Överlåt eventuella förrändringar till dom vuxna.
  • Nenne666
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-25 21:58:56 följande:
    Fast det där blir ett moment 22, för så länge ingen klär barn annorlunda så blir det ingen förändring. För vuxna förändrar sig inte så värst.
    Jodå, tonåringar e bra på att förrändras å sätta sig emot normer utifrån sin egen vilja med risk för att ta skit, låt dom göra det. Dom har garderat sig i huvet va dom kan få utstå å står på sig.....men ett barn? För att vuxen vill...för att vuxen inte vågar det han själv vill och låter sin unge gäöra det...det e fan illa.
  • Nenne666
    TheCoopers skrev 2011-02-25 22:04:51 följande:
    eh fast det kan vara så att pojken själv bett om att få ha klänning .. det behöver ju inte vara så att föräldrarna har trugat på honom klänning för att visa att de är PK ..

Finns en kille på min dotters dagis som ofta kommer i klänning , han vägrar byxor ... så vad är problemet ?

Sen kan man inte sitta och vänta på att alla pappskallar ska ändra åsikt och acceptera oliktänkande ... man måste få uttrycka sig och vara den man är . Livet blir förbannat trist annars .
    Som förälder äör man allt för att skydda sina barn för att komma i otakt med andra....fram till han kan stå för sig själv å möta kritiken.
    Till dess förklarar man att hemma lär det va ok, men inte ute... Det e så det funkar.
    Det e inte bara i den här frågan man fostrar sina barn i hur 'det funkar'.

Dresscode, hört talas om det?

Skulle jag dundra in på mitt jobb i jeans får jag gå hem å byta...thats it.
  • Nenne666
    TheCoopers skrev 2011-02-25 22:07:44 följande:
    Nej det är illa när man räds att vara den man är och gömmer sig i en skokartong där alla är lika med randiga POP kläder .

Det är förbannat illa !
    Men om du själv känner att du befinner dig i en skolkartong-kliv ut då. Det är inte ditt barns uppgift att leva ut det du själv vill uppnå. Skydda dom från så mkt ont du kan... utan att sluta vara öppen...förklara hur det funkar...sen tar ditt barn ett eget beslut vid mogen ålder och barnet kommer förstå varför du inte tillät klänning vid hans ålder och den tidsepoken han befann sig i....det lär uppskattas som ren å skär jävla omtanke.
  • Nenne666
    TheCoopers skrev 2011-02-25 22:13:09 följande:
    Dresscode för barn ? Du skämtar ?

Mina barn uppfostras att bli trygga i sig själv och skita i idioter som inte vet bättre . De ska våga stå på sig och vara sig själva . Det är en enorm rikedom att vara den man är . OAVSETT vad andra tycker .

Ska min dotter dumpa skateboarden och klä sig i klänningar då enligt dresscode ???

Eller ska jag uppfostra henne att det är OK att vara en sk "pojkflicka" ?
    Dresscode för barn...NEJ, det sa jag inte....men samhället e uppbyggt på sådant, inom yrken, föreställningar å allt möjligt, har du ingen koll på sånt?

Man fostrar sina barn att funka så långt det går i smhället, men sen om dom själva vill sticka ut å göra nån förändring-fine. Men det sker genomn deras egna medvetande om vad det innebär och lär va starka nog att möta kritiken. Men i deras enga ålder, när dom e fan så mkt äldre...
  • Nenne666
    TheCoopers skrev 2011-02-25 22:15:58 följande:
    Man kan väl omöjligen få mindre penis för att man använder klänning ? 
    skulle inte ta i en karl ens med tång med rosa klänning.
  • Nenne666
    TheCoopers skrev 2011-02-25 22:22:32 följande:
    Fast du kanske är medveten om att pojkar som bär klänningar på dagis inte alltid gör det när de är vuxna ?

Jag vågar nog sticka ut hakan och påstå att de allra flesta INTE bär klänning när de blir äldre ... så jag kan liksom inte förstå hysterin .

Det ordnar sig ska du se .
    Men dåså...låt han då inte utsättas på dagis å skola för nåt som ändå inte kommer hänga kvar å står för hans egna personlighet mer än föräldrarnas illvilja att man får göra som man vill. Att ett barn går på dagis och får kämpa med att hålla sig inom ramarna i allt annat, vad det än är, borde räcka vilket  är en god grund för mobbing,om man inte platsar rätt. Sådant hänger kvar i evigheteR om du dundrar upp i KLÄNNINGr, varför vill man som förälder medvera till nåt sånt som kanske spär på det?

Barn har naturliga utvecklingsperioder, vilket innebär att deras kvinnliga sida utforskas, leka med dockor....å klänningar ibland, varför fan exponera det till nåt som kan hänga kvar i årtionden för dom?

Barn minns å använder sig av allt...om det vill mobbas.

Och andras ungar fostras inte till det du vill till.
  • Nenne666
    TheCoopers skrev 2011-02-25 22:24:29 följande:
    Nej och det är ju ditt val .
    jepp, å jag e vuxen och han med.
  • Nenne666
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-25 22:36:55 följande:
    Tonårongar är för sent. De må vara rebelliska, men är samtidigt otroligt normativa. Då är det alldeles för sent att lära dem något.

Återigen - dagens barn, som får lära sig att det finns homosexuella öppet och att de kan visa sig öppet på gatan, kommer i större utsträckning än vår generation att vara toleranta mot samkönade. För de har lärt sig redan sedan barnsben att det är OK att vara gay (well, många av dem i alla fall). Det är ingen som säger att vi inte ska experimentera på dem om det, eller hur? Samma sak här. Det barn leker, det är vad de tar för sant. Om de får leka att det är OK med olika sorters kläder så är det vad de lär sig. Om vi lär dem att de bara får ha vissa kläder, så sitter det i för livet. Då spelar det ingen roll vad vi vuxna gör, för nästa generation kommer vara exakt lika normativ och fördomsfull.
    Men kolla på punkarna...dessa växte jag upp med i majorna (gbg). Inga av dessa förlädrar bad om att deras söta kids skulle gå runt med skitna tuppkammar å otvättade dreds med slitna kläder...hål i brallor å skinnpajar som man klottra på.... Det började med en, å växte till sig. Dom stod på sig....dom gjorde ett eget val. Hade dom velat gå i klänning lovar jag dig att dessa killar hade gjort det. Dom stod för sin politik, som dom fiSkat upp själva, genom livet, samt sitt levnadsstätt att ockuopera hus OCH GÅ SIN EGEN Vä'G...DET VA deras VAL att gå oduschade och lukta svett med flänsost (haha, ett skoj som vi hade me dom....ett skämt utan egen erfarenhet), men fan vad dom stod ut i samhället, men starka som få att möta kritken...visst sjutton har dom bidragit till att vi är olika och en större acceptans, men dom va stora nog att ta beslutet själva. Det va inga två-åringar.
  • Nenne666
    TheCoopers skrev 2011-02-25 22:43:43 följande:
    Nu vet jag inte vad för dagis du har erfarenhet av MEN på vårt dagis ser jag pojkar med klänningar dagligen i princip . de klär ut sig , leker etc . Några av killarna klär sig även hemma med klänning och det är INGEN som blir mobbad eller retad för det .

Man kan inte gå runt och vara rädd för at bli mobbad .. för de allra flesta kommer bli retade någon gång . Man förbereder och tryggar .

Nej men jag uppfostrar mina barn att det är ok att vara olika och annorlunda . Det gäller inte bara dem själva utan att de ska acceptera att andra inte är eller tycker lika som dem .
    Jag kan bara ta ansvar för mina barn - inte hur andra uppfostrar sina .
    klä ut sig ja...
  • Nenne666
    giftfri skrev 2011-02-25 23:05:09 följande:

Du kan vara glad över att de värsta genusextremisterna här, inte har nån inverkan/påverkan på utvecklingen... Men det tragiska är att dom inte heller vet hur det går till ute i verkligheten, å vilka risker dom utsätter sina barn för, enbart för sina egna stolliga principers skull...
    Tyvärr kan det bli en bitter efarenhet, när deras ungar kommer lite högre upp i åldrarna, för jag tror inte dom tänker på, att deras barn senare kan bli mobbade, för vad som händer nu...

jag har läst dina inlägg..du e helt på min linje (även om jag tror vi e oense om annat, men fan....bra där)
  • Nenne666
    Carolita skrev 2011-02-25 23:07:23 följande:
    så då är det helt ok att gå runt naken på sommaren? att se gamla gubbar utan tröja med hängpattar och håriga bröstkorgar inne på restauranger, kanske rent utav bara i underkläderna, eller varför inte en klänning???
    Tänk så fritt det kommer bli och alla kommer bli så glada!

Det är därför det finns regler, för att det inte ska urarta sig på alla håll.
    exakt
  • Nenne666
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-26 00:00:22 följande:
    Icke desto mindre var punkarna tydliga med kön. Därför att de växt upp med det. Och punkarna blev ju inte direkt accepterade heller, eller hur? Det var inte som att vuxenvärlden sa "wow, vad coolt att ni vågar experimentera och vara era egna nu när ni är äldre!", utan tvärtom fick de MASSIVT med skit från alla möjliga håll för att de stack ut.

Hela den här grejen om att man inte ska "experimentera" på barn (som, som sagt är ett djävla nonsense eftersom ALLT man gör mot barn är ett experimenterande som kan leda till obehag) är bara en billig ursäkt för att slippa förändringar. För att man av en eller annan anledning trivs med att det ser ut som det gör nu. Och det är ju säkert bra för de som vill ha det så, men det är fan inte bra för barnen. För barn mår inte bra av att tryckas in i "du ska vara si för du har snopp och du ska vara så för du har snippa"-experimentet. Trots att det experimentet har pågått bra länge, med mycket smärta och obehag som följd.
    Mitt exempel med punkarna va att dom vid sin egna medvetna ålder gjorde ett eget val att gå mot strömmen och där jag växte upp fungerade det alldeles utmärkt...för dom. Vi snobbar, tuffingar eller va vi nu va 'inne-folket, eller vad fan vi nu va....accepterade dom som starka å trevliga individer, trots att dom minst sagt va skitna.
    Vi blev fostrade till acceptans mot andra, men ingen blev påtvingad att va annorlunda...men många blev det ändå.

Så ni kan va lugna...ni som vill ha barn  som sticker ut...det kommer vare sig ni vill eller inte. Men låt dom fatta beslutet själva.
    Med eller utan klänning...

NEJ, man expriminterar INTE med barn...man lindar in dom i bomull...alltför mkt...åt det andra hållet...en annan diskussion.
    Men överlag vill man skydda dom från allt skit.-...därför reagerar jag på dom som inte vill göra det genom att utsätta dom för livets hårda redan på dagis. Urk.
  • Nenne666
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-26 00:21:45 följande:
    Det är fel att män har kjol! Såvida de inte heter Mel Gibson och leker skotte! Då är det sååå sexigt! Kräks
    Det e sexig beroende på situation och miljö...så som mel gibson befann sig i, i braveheart.

En kilt bär man vid särskilda situationer  och kan inte betäcknas som en klänning med rosetter på en pojk...
  • Nenne666
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-26 00:23:28 följande:
    Tack för att du som vanligt inte läser vad jag skriver.

Nej, man blir inte mobbad för vad som helst. Man blir mobbad enbart för att man hamnat längst ned i hackordningen. Det är enda skälet till att man blir mobbad. Oavsett kläder, stil, utseende, föräldrar eller något annat.
    och då spär man inte på detta med en rosa kllä'nning?
  • Nenne666
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-26 00:28:47 följande:
    Och? Jag har ofta varit enda killen som tillsammans med tjejerna, haft långt hår. Jag har inte dött i skam eller lidit av det. Tvärtom, faktiskt.
    Men långt hår är väl inget som sticker ut i din min generation? Det vart ju okejat genom min barndom...och inte alls nåt konstigt. Inget bra exempel kan jag tycka, hårdrocksbrud som jag e...
  • Nenne666
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-26 00:42:09 följande:
    Och hur menar du att vi "tvingar" på någon att vara annorlunda genom att barn ett fritt val? Sedan när är frihet tvång? Jag menar, bortsett från i boken 1984 då.
    Nä, man hjälper våra barn utifrån vad som gäller, man förklarar och taLar om att det inte e helt ok just nu, i detta läget, men hemma är det ok och när du blir äldre får du bestämma själv., När dom e stora nog får dom fatta sina egna beslut utifrån att dom vet vilka konsekvenser det innebär. Vilket ett barn på 3 år intE kan förstå sig på  på samma sätt som en som är 13 år.
  • Nenne666
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-26 00:46:23 följande:
    Jag var mig veterligt den första med fläta i storstan. I alla fall såg jag inte många som hade fläta när jag började med det. Långt hår, ja, fläta nej.

Och det är faktiskt skitsamma - för jag känner killar som går i kjol (eller kjolliknande plagg i alla fall). Och de blir inte retade, misshandlade eller annat. Så varför skulle barn, som faktiskt inte har våra normer inlärda än, vara MER elaka än vuxna, om ett "fel" de inte ens känner till än?
    Men så värst mkt äldre än mig e du inte och jag har då växt upp med min bror som e 71a och alla hans hårdrockspolare i gbg ...vi kanske låg före här då---vet ej fan. Jag har massor av långhåriga män genem helA min uppväxt (e född 76)

Nåja...tror den här typen av diskussion e OT iaf....jaja.
Svar på tråden Pojke i klänning?!