giftfri skrev 2011-02-25 20:56:40 följande:
Om det skulle vara naturligt att vara naken, vilket det givetvis borde vara, åtminstone på platser där inge kläder eg behövs, så skule även klädseln få en annan betydelse, så vad du än säger så blir dina argument motsägelsefulla..
Nakenhet är naturligt. I Sverige måste vi dock av tvång pga kyla klä på oss en massa kläder ibland. Men jag skulel itne känna mig bekväm i att vara naken tex på jobbet, ÄVEN om alla andra vore nakna helt enkelt för att det absolut inte är skönt att sitta med rumpan bar på en stol (jag jobbar på kontor) och inte heller skulle jag vilja att mina barn var nakna i sandlådan, att få in sand i snippan eller i stjärten är inte så himla bra..
Men bada nakna, absolut. I dagens läge på stränder där det är tillåtet. Hänsyn är också ett ord som är bra att kunna och alla tycker inte om nakenhet och de ska slippa få det påtvingat sig. Likväl som en pojke ska slippa få det påtvingat sig att han klär sig fel om han vill ha klänning.
Jag förstår inte vad du menar med att mina argument är motsägelsefulla så utveckla gärna.
Dock ska jag göra annat nu så ev förklaringar får jag läsa i morgon.
Ha en bra kväll alla.