Inlägg från: Joppelina |Visa alla inlägg
  • Joppelina

Pojke i klänning?!

oj, min tjej spelade hockey MED killarna, ända tills 13års åldern Skäms 

fel, fel , fel, fel.... ?

• Joppelina
    Elit skrev 2011-02-25 15:01:42 följande:
    Nej absolut inte. Du har nog inte greppat vad diskussionen handlar om. Handlar inte om att få syssla med en idrott tillsammans utan om man skall klä sitt barn i kulturspecifika kläder som är för tjejer bara för deras mamma vill påvisa en politisk övertygelse och använder sitt barn som marionett.
    Jag har greppat detta alldeles rätt men om jag inte minns fel så var det någon som nämnde särskola i debatten, hur nu det kan höra samman med att en liten kille kommer till dagis i klänning, är väl ingenstans som det står klart att detta var ett av mammans politiska beslut.

Lätt att sitta och hitta på en massa antaganden när man inte vet sanningen, som varken du eller jag eller någon annan riktigt vet,,,
  • Joppelina
    Elit skrev 2011-02-25 15:12:27 följande:
    Som svar på när någon skrev att det började lukta nazi-tyskland?

Du tycker det är ett orimligt antagande med tanke på hur hon betedde sig och framförallt vad hon sa?
    Angående Nazityskland. Måste man sänka sej lika lågt då?

Rimligt eller orimligt

En för mej främmande människa kommer fram på dagis vid morgonlämning och frågar varför min son har klänning på sej så nog fasiken skulle jag reagera. Beroende på hur morgonen har sett ut, kanske stressigt med övertalande att försöka få på min pojke mer pojkaktiga kläder. Bussen väntar inte. Visst fasiken kan jag fräsa till då.  Obs detta är rent hypotetiskt men fullt möjligt.  Den personen som då tycker jag att jag har kränkt min son för att han har klänning på, av vilken anledning?. Pojken kanske har klätt sej själv. Inte jag som tvingat på honom denna klänning för att visa min politiska åsikt.
  • Joppelina
    puss skrev 2011-02-25 15:13:52 följande:
    åh neeeeeej, nu kommer hon bli kommunist när hon blir stor!! ge bort prylar och hålla på!
  • Joppelina

Ungdomar har väl i alla generationer revolterat mot föräldragenerationens värderingar, mer eller mindre.  Det är inget nytt, Så man ska inte stå där som ett frågetecken när ens son kommer med smink och långt hår om man pratat om detta som hemskt och ovårdat  under uppväxten.

Då har man gett sitt barn/ungdom ett bra "vapen" när väl frigörelseprocessen börjar.

Lite fingertoppskänsla över vad barn kan få välja själv och vilka gränser som man faktiskt måste hålla verkar flera i denna debatten behöva ha. Så svart-vitt är det aldrig.

• Joppelina
    liag skrev 2011-02-26 17:26:06 följande:
    Vilken tur du har att din man och ingen i din familj tycker om de........ha,ha,ha snacka om roligt jag tror jag skrattar på mig.......
    Mmm min kusin är en sån där hemsk ovårdad hårdrockare med långt hår, min mamma (70+) tycker han är jättefin.

Som sagt säkert många gånger, smaken är som baken, men så skönt att inte alla ser likadana ut även om vi är landet lagom Tungan ute
Svar på tråden Pojke i klänning?!