Inlägg från: fönster mot vägen |Visa alla inlägg
  • fönster mot vägen

Pojke i klänning?!

Enligt mig ska inte en pojke gå omkring med klänning. 
    Själv har jag en riktig tjej hemma..ska helst bara vara klänning/kjol och leggings. Nu går jag själv alltid i detta..har sällan byxor på mig.

Men dottern vägrar ta på sig tex en svarta klänningar mm. Ska bara vara tjej färger.

Låt barn klä sig för det kön de tillhör. Skulle aldrig få för mig att tvinga på dottern ett par byxor om hon inte vill det själv. En dag plockade jag fram ett par prasselbyxor. Men hon tyckte de påminde om en pojkes byxor på dagis..just för att de prasslade . Så enligt henne var det mer killbyxor så hon slapp ha dem. 

Så nej en pojke sa slippa gå i klänning enligt mig. 

• fönster mot vägen
    Scarlett skrev 2011-02-26 13:27:03 följande:
    Vad är prasslebyxor?
    Menar byxor som låter när man går..de prasslar lite. Alltså prasselbyxor
  • fönster mot vägen
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-26 13:38:09 följande:
    Slippa? Ingen tvingar dem. De bär klänning för att de vill.
    jag tycker som föräldrar får man sätta stopp någonstans. Jag kommer ej tillåta min pojke ha klänning när han går till dagis!!!

Det är ju vi som ska sätta gränser och här tycker jag man får sätta en gräns. Hade jag sett en pojke med klänning så hade jag reagerat. Reagerade på en pojke en gång som gick på dotterns dagis. Trodde jätte länge han var en flicka...han var då inne på sitt 3:e år. Han hade långt långt hår.
    Inte snyggt på en pojke varken när de är små eller vuxna. Ser hemskt ut enligt mig. Killar ska se ut som killar och inget annat mellanting!!!! 
  • fönster mot vägen
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-26 15:11:56 följande:

Ahaaa! Så det är tvång att LÅTA ett barn ha på sig vad denne vill, men det är FRIHET att tvinga ett barn att ha på sig ett visst slags kläder!

Säg mig, har du månne förläst dig på 1984?

Självklart inte. Men det får finnas gränser. Dottern får klä sig som hon vill så länge det ser okej ut. Likadant kommer det vara för pojken när han blir större. Klänning och kjol och andra tjejkläder kommer han ej få ta på sig!!!!!! Precis som han ej kommer få ha långt hår.
    Dottern väljer mer än gärna kläder på morgonen...och hon får själv välja vad som ska handlas. Men skulle hon komma något som verkligen inte passar säger vi nej.
    Vad är det för mening att vara kille och se ut som en tjej? Eller tvärtom.
    Hur svårt kan det vara???  
    Vet ej om du har några barn och hur du uppfostrar dem. Men har du pojkar kanske du tillåter dem ha axellångt hår... 
  • fönster mot vägen
    mysfaaktor skrev 2011-02-26 15:54:19 följande:
    Alla skäggiga hårdrockare med långt hår ser ut som tjejer? :D
    ja både min man och jag tycker det ser hemskt ut. Finns ingen i vår familj som tycker det ser snyggt ut. Tycker det ser väldigt ovårdat ut med långt hår på en kille.
  • fönster mot vägen

Visst barn är barn..men jag tycker ändå att en pojke ej ska ha klänning. Ni som tycker det är okej...är det lika okej om vuxna män skuttar runt i klänning??

Jag har alltid varit tjejig av mig...skulle aldrig i min vildaste fantasi klä mig i kill kläder varken när jag var liten eller nu som vuxen.

Varför är det så fel att låta en tjej vara flickig i rosa och pojke o blått?? Ni som har flickor..klär ni aldrig de i klänningar och kjolar..eller det ska vara neutralt så de måste bara ha byxor på sig? 

• fönster mot vägen
    puss skrev 2011-02-27 10:00:02 följande:
    varför är det så fel att en kille har klänning?
    JAG tycker inte det är okej. Men alla gör som de vill med sina barn. Dottern klär sig enbart i klänning och kjol. Hon är inte alls förtjust i byxor. Har försökt ibland att köpa till henne men hon vill ej ha dem på sig. Så nu får hon själv välja vad som ska köpas. Hon är en riktig tjej tjej..med mycket rosa och lila. 

Själv går jag sällan i byxor. Tycker leggings och klänning är skönare. Tror att det är likadant med dottern då hon är så liten så har det alltid varit svårt att hitta byxor som sitter bra på henne. Så vi är 2 leggings användare. 
Svar på tråden Pojke i klänning?!