Inlägg från: Machapuchare |Visa alla inlägg
  • Machapuchare

Pojke i klänning?!

Ser inget kränkande i att låta barn själv få välja vad de vill ha på sig. Däremot tycker jag att TS fråga kan ses som kränkande!

• Machapuchare

Jag förstår inte varför så många föräldrar verkar vara så ivriga att begränsa sina barn. På vilket sätt är det bra?!

• Machapuchare

Vem har bestämt att "i Sverige får man inte ha luftiga kläder som inte är ihopsydda mellan benen om man har snopp"?

• Machapuchare

Jag förstår inte varför alla som tror/ tycker/ vet att det är sådana enorma skillnader på pojkar och flickor samtidigt verkar vara rädda för att dessa skillnader skall försvinna om barnen får samma möjligheter att klä sig i de kläder de vill/ leka med det de känner för.. osv.

• Machapuchare

Kan någon ge en vettig anledning till att plagget klänning inte skulle kunna bäras av en individ med snopp?

• Machapuchare

Alla som säger att pojkar inte skall ha klänning för att det är "ämnat för flickor" eller liknande, hur skulle ni resonera om det fanns klänningar eller tunikor i mörka färger med spindelmannen eller bamse eller kanske texten "Coolest boy" eller något sådant. Uppenbara plagg "ämnade för pojkar". Skulle ni fortfarande tycka att det var fel om pojkar hade på sig dessa plagg?

Svar på tråden Pojke i klänning?!