Pojke i klänning?!
Jag vet inte riktigt vad man ska säga här, jag anser som så att ville pojken ha klänning på sig så ska han få ha klänning.. Allt är intressant för barn och vill dom testa så låt dom..
Men nu vet jag ju inte ifall det var så det låg till eller ifall det bara var mamman som ville klä honom i klänning..
Jag tycker själv sånt där är så himla svårt, vem f'n säger att bara för att jag har en son så vill han gå klädd i arbetskläder eller i en tröjja med bilar på?. Utan föräldrar klär ju sina barn i vad dom tycker är snyggt..(absolut inte i vad barnet anser att dom vill ha på) Det är ju vi som gör våra barn intresserade i saker eftersom vi introducerar dom i det..
Och helt ärligt så är ju strumpbyxor helt underbart plagg! Min son har gode ofta på sig ett par strumpbyxor med en kanske lite större t-shirt.. Jag vet inte ifall jag på någotsätt gör honom illa i det?. men samtidigt så rör han sig perfekt i det och det är varken för varmt eller för kallt !
När barnet bli nog gammal för att säga själv vad dom vill så får dom ju bestämma lite då, men tillsvidare är det ju mamman/pappan som "bestämmer". Jag tror pojken där tycker säkert bara det är skönt att få springa omkring i klänning, och ifall pojken mår illa ut av det så kommer det nog märkas snabbt...
Låt våra barn ha på sig det dom vill, och innan så låt föräldrarna bestämma.. Om inte barnet visar annat tecken!. :)