Inlägg från: JuliaåRonjasmammis |Visa alla inlägg
  • JuliaåRonjasmammis

Pojke i klänning?!

Yildirim skrev 2011-03-01 11:51:41 följande:
    Har förövrigt aldrig sagt att män ska misshandla sin fru :S OMG
    Nu är det iofs OT, men jo. Det har du gjort i andra trådar, försvarat att män ibland slår sin fru och att frun då inte bör lämna mannen utan stanna kvar i förhållandet.

Att förespråka barnmisshandel (som du f ö inte nekar till) är i mina ögon en bra mycket större anledning till intensiv psykologhjälp än att man låter sina barn klä sig efter eget tycke och smak.
    Don't mess with my integrity!
  • JuliaåRonjasmammis
    Yildirim skrev 2011-03-01 11:58:58 följande:
    Nej Kimpossible verkar ha svårt att tolka saker jag skriver.
    Du har i en annan tråd skrivit upprepade gånger att om barnet gör något du som vuxen inte gillar, så _måste_ man ibland slå barnet för att det ska förstå.

Det kallas barnmisshandel. I Sverige iaf. Kanske inte där du bor. Tragiskt nog.
  • JuliaåRonjasmammis
    Kimpossible skrev 2011-03-01 12:11:03 följande:
    Snyggt att gå till personangrepp. Inte.

Angående läsförståelsen så har jag inga som helst problem, problemet ligger i så fall i hur du uttrycker dig. Det du skriver ovan ÄR att legitimera kvinnomisshandel, punkt slut!

Och att ta ett barn hårt i armen eller ge en lätt örfil (i den andra tråden var det grövre exempel) ÄR barnmisshandel, oavsett vad du tycker om det eller inte!
    Och jag tycker det är fan så förmätet att förespråka psykologhjälp till föräldrar som låter sina barn vara barn, och klä sig som de vill, när man själv skulle behöva hjälp att förstå att man inte slår barn.
  • JuliaåRonjasmammis
    Yildirim skrev 2011-03-01 12:14:30 följande:
    Ja det ÄR kvinnomisshandel! OCH? Jag tycker inte att 1 gång är skäl nog till att lämna (spec inte i TS fall då killen aldrig visat tendenser på våld innan) då pratar man fan om de.... typiskt svenskt att fly från alla problem!

och ang barn-tråden så var det inte grövre än vad jag nyss skrev ;) länka gärna isf lol
    I rest my case.
Svar på tråden Pojke i klänning?!