Inlägg från: Insatt |Visa alla inlägg
  • Insatt

Pojke i klänning?!

Jag förstår faktiskt inte hur man kan anse sig ha rätten att kommentera andra människors val av kläder på sina barn. Så länge de är hela, rena och i rätt storlek förstår jag faktiskt inte problemet. Man kan ju ha åsikter, men min mamma lärde iaf mig att ifall man inte har blivit frågad om ens åsikt och har nått snällt att säga så håller man käft.

• Insatt
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-28 18:13:48 följande:
    Men dom ÄR ju snälla! De vill rädda barnet från att bli mobbat (av dem själva)!

Litet som med beskyddarverksamhet, vet du. De är snälla och ber artigt att få pengar av butiksinnehavarna för att dessa inte ska bli nedbrända eller på annat vis saboterade (av beskyddarna själva).
    Haha, bra liknelse.
    Ja det är ju ofta föräldrarna som är problemet. Föräldrar med glappkäft. Detta har ju inte med kläder att göra, men med glappande käftar: Jag kommer ihåg när jag gick i 3:an i lågstadiet och min kompis lillasyster gick i 1:an. En ny flicka började i deras klass på vårterminen och på föräldramötet berättade denna flickas föräldrar för läraren och alla föräldrar att barnet var adopterat och att hon inte visste det själv. Nästa dag visste hela skolan att barnet var adopterat, detta eftersom föräldrarna inte har vett att hålla käften (adoptivföräldrarna borde såklart också haft vett att hålla sin hemlighet hemlig om de nu ville att den tillsvidare skulle vara det). Vuxna beter sig tyvärr inte alltid vuxet, men det hade ju varit trevligt om de haft vett att fatta att man inte försöker sätta käppar i hjulet för andra barns liv och utveckling. Men men... det kanske bor kvar en liten mobbare i vissa vuxna med (det vet jag att det gör).
  • Insatt
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-28 18:35:43 följande:
    Klart det gör. Skillnaden mellan barn och vuxen är inte så stor som en del vill göra gällande. Speciellt inte när det kommer till mobbingglädje. ;/
    Nej det har du rätt i. Vissa verkar ju gilla mobbare så mycket så att de vill utbilda sina barn till sådana.
  • Insatt
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-01 12:08:29 följande:
    Det blir nog några år på psykhemmet... Gråter

Obestämd
    Om det var så lätt att hamna där finns det nog vissa vuxna som redan varit inlåsta permanent.
Svar på tråden Pojke i klänning?!