Inlägg från: MizzTez |Visa alla inlägg
  • MizzTez

Pojke i klänning?!

Anonym (***) skrev 2011-02-24 13:57:18 följande:
    Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 
    Kan bara säga stackars barn... Hoppas den där Linus har äldre systrar som han fått låna klänningen av för jag blir mörkrädd om mamman köpt den enbart till honom!
    Mycket låter jag mina barn göra som de vill men om min son får försig att börja gå i klänning så säljer jag nog han! Nää, det gör jag nog inte! Men jag hade nog förklarat åt han att det är tjejer som har klänningar och inte killar. Jag drar min gräns där! Däremot så tycker jag det är snyggt med färg på kill-kläder, lila, orange, lime, turkost.. Finns massa snyggt till killar åxå.
    Jag hoppas även att pappan i familjen klär sig i klänning, lika ska väl vara lika?!?! Tänkte mest på att jag själv har en son som är 3 år gammal och han idifierar ju sig mycket med sin pappa, de har snopp båda två, likadana tröjor, deras hobby är ju bilar osv. Han ser ju att de är lika, mer lika än vad jag och gossen är.
    Kul för mamman att uppfostra ett kön..
    Nää, jag har en pojke och jag har en flicka, sen när de blir vuxna kan de själv få välja om de vill vara hen, han, hon, måne, präst, katolik, bi, lebb eller bög. Då struntar jag i det.
  • MizzTez
    lennartsdotter skrev 2011-03-02 23:03:25 följande:
    Åh men du. Min man sprang omkring i klänning och kjol när han var liten. Det var ingen som tvingade på honom klänning, han ville ha klänning/kjol och han fick det. Han hade två bröder som inte var "kjolkillar" och pappa bar aldrig kjol.

Han har aldrg varit förvirrad eller otrygg i sig själv. Han är en välmående vuxen människa med utbildning, jobb och familj. Hur har klänning/kjol förstört honom? Varför skulle det ha  varit synd om honom när han var barn? Han hade en mycket bra och kärleksfull barndom.
    Det är säkert mycket från person till person. Jag hade en kille som fick gå hos psykolog läääänge flera år för att kunna bearbeta det att han fick ha klänning på sig, även om han ville, men det tog år av terapi för honom att komma över det. Han ville vara som sin syster som hade klänningar men det tog hårt på honom när han såg foton på sig själv när han var liten och han förlät aldrig sin mamma för att hon lät honom ha på sig det.
  • MizzTez
    Bonanza skrev 2011-03-02 23:16:34 följande:
    Snacka om att ha djupa psykiska störningar. Oavsett klänning eller ej, det låter ju inte sunt någonstans att reagera så.
    lennartsdotter skrev 2011-03-02 23:17:22 följande:
    Han har fått problem bara för att han har sett bilder på sig själv i klänning? Ingenting annat har hänt? Det låter rätt osannolikt.
    Ja, ibland behövs det inte mycket för att man ska börja må dåligt..
    Sen vet jag inte mycket mer om hur han haft det mer men jag vet att han kunde börja hyperventilera på nätterna för han drömde mardrömmar om den där förbannade klänningen! Så något måste det ha med den att göra!
Svar på tråden Pojke i klänning?!