Yildirim skrev 2011-03-13 16:31:43 följande:
Byxor blev ett kvinnoplagg för att det är mer praktiskt än klänning i många sammanhang. Dessutom är väl ett bar snäva sexiga formframhävnde jeans knappast maskulint? en kvinna bör däremot inte ha killbyxor och samma för män/killar. Dom ska inte ha tjejklänning! Låt dom ha kolt/kilt/kaftan whatever om ni vill att dom ska ha ett längre plagg. DET är för killar.
En klänning är däremot inte ett praktiskt plagg så det behöver inte bli att killplagg av den andledningen iaf.
Dessutom tror jag att många killar skäms när dom blir äldre och frågar mamman hur i h-vete dom kunde sätta på dom klänning som små TROTS deras egen vilja. Barn vet inte sitt bästa. Det är lätt att vara efterklok eller hur? När ni blir utskällda av era söner för att ni inte satte stopp?
Har ni inga som helst gränser för era barn eller? Vart är vägen på väg? Jag blir rädd! Ska alla börja bli transor!!!??
Du tror på fullaste allvar att om en lite pojke på dagis får ha klänning på sig så kommer han att bli transa? Då måste jag genast upplysa min 13åring om att det är minsann dags för honom att genast bli det, med tanke på att han hade klänning på sig ibland när han var liten. Och när jag har visat honom bilder från när han var liten så har han bara skrattat, inte har han skällt ut mig inte. Och medan jag ändå är igång ska jag upplysa min fyraåring om att han kommer att bli transa det när han blir stor och i förebyggande syfte boka in en tid omgående på BUP åt honom. Och jag kan tänka mig värre saker han kan bli än transa, en ointelligent, inskränkt människa som du ser jag som långt mycket värre än transor.
Hur ignorant är du egentligen? Tror du att ett enda klädesplagg kommer att avgöra vilken sexuell läggning man kommer att ha som vuxen? Det är såna föräldrar som du som bidrar till att mobbing förekommer. Jag kan i alla fall sova med ett gott samvete om nätterna för att jag vet att jag låter mina barn vara de personer de är, och inte bli insorterade i fack utifrån kön.