Inlägg från: Rockabilly |Visa alla inlägg
  • Rockabilly

Pojke i klänning?!

Jag har inte läst ett enda inlägg, men jag håller med TS. Hade jag haft en son hade jag aldrig tagit på honom en klänning. Har aldrig sett en pojk med strumpbyxor och klänning.. Kan inte se det framför mig. Kan inte förstå varför man ens tar på sin son klänning.. Om han nu vill det får han la ha de hemma? Kommer han inte bli retad av alla andra barn?
    Eller är jag helt ute o cyklar?

• Rockabilly

Min son skulle aldrig få ha klänning även om han ville. Herregud! Det är en pojk! Jag skulle säga att de är bara tjejer som använder klänningar. Har ni sett vuxna karlar i klänningar? Förutom när det är maskerad, om dem är transvestiter eller är skottar. Näe. Det är ju helt fel! Det spelar ju ingen roll att man TYCKER att de är mobbarna som ska flytta eller byta skola för så blir det inte iaf. Skulle inte riskera det!

• Rockabilly
    Yildirim skrev 2011-03-13 16:31:43 följande:
    Byxor blev ett kvinnoplagg för att det är mer praktiskt än klänning i många sammanhang. Dessutom är väl ett bar snäva sexiga formframhävnde jeans knappast maskulint? en kvinna bör däremot inte ha killbyxor och samma för män/killar. Dom ska inte ha tjejklänning! Låt dom ha kolt/kilt/kaftan whatever om ni vill att dom ska ha ett längre plagg. DET är för killar.

En klänning är däremot inte ett praktiskt plagg så det behöver inte bli att killplagg av den andledningen iaf.

Dessutom tror jag att många killar skäms när dom blir äldre och frågar mamman hur i h-vete dom kunde sätta på dom klänning som små TROTS deras egen vilja. Barn vet inte sitt bästa. Det är lätt att vara efterklok eller hur? När ni blir utskällda av era söner för att ni inte satte stopp?

Har ni inga som helst gränser för era barn eller? Vart är vägen på väg? Jag blir rädd! Ska alla börja bli transor!!!??
    Japp. Det kommer bli en massa transor. Att ta på sin son en klänning är SJUKT! Jag har frågat en hel del kompisar o släkt vad dem skulle kunna ta på sina söner en klänning och ALLA sa nej. Tack gode värld för det.
  • Rockabilly
    morotsland skrev 2011-03-13 18:39:39 följande:
    Tack gode värld, för annars skulle vad hända? Hela världen rasar samman och det blir radioaktiva utsläpp om småpojkar sätter på sig klänning? Varför denna enorma förändringsskräck?
    Det som kanske kommer hända är vissa pojkar kommer ha på sig klänning för att deras föräldrar tycker att det är okej. Vissa kommer aldrig göra det för att det faktiskt är ett kvinnoplagg. O dem som kommer ha på sig klänning kommer säkerligen bli så jävla mobbad. Idag mobbar man för att man har fel sockar på sig, shit! Tänk när en kille kommer i en klänning. För det kommer aldrig bli så att ALLA kommer tycka det är okej med klänning på pojkar.
    O då kommer ni säga: Ja, men det är ju mobbarna som ska flytta. ÖH, nej!! Dem kommer inte flytta. För så funkar det inte. Det bara är så!
    Skulle ni vilja ha en vuxen karl i en klänning? Haha, ja kan se det framför mig.. Ute på krogen o blir raggad av en karl i klänning. Inget onenightstand där inte..
    O ska pojkar/killar/män även ha på sig klackskor? En karl i en rosa klänning med en svart läderbälte under bröstet och härligt höga klackar.
    Eller ska killar ha diadem med rosett i håret? Vill ni verkligen ha en karl som går hemma i detta?? För då tror jag er fan inte.
    Jag vill ha en MAN!!
  • Rockabilly
    giftfri skrev 2011-03-13 19:57:27 följande:
    Nu kommer du få fan, för jag blev nästan hängd när jag påstod att man kan bli mobbad för sina kläder..., sån´t händer bara inte säger genusfanatikerna..

PS. Min fru blev mobbad som liten för sina "fel" kläder" DS.
    Spännande! Fattar dem inte det så undrar jag va fan dem har bakom pannbenet..
  • Rockabilly
    apanssonsmamma skrev 2011-03-14 13:49:19 följande:
    Skitsamma DNA hit eller dit.
    Det är ju fan en sinnesrubbning att sätta på sin son en klänning??
    Om han själv valde det, fine, då får han väl ha det då..
    Men att BARA FÖR att visa sitt eget ställningstagande på ett småbarn, det är ju ENBART sinnessjukt.
    Håller med! Helt jävla sinnessjukt..
  • Rockabilly
    plumpeach skrev 2011-03-14 13:58:42 följande:
    Ja man kan ju konstatera att nivån ligger ungefär på denna nivå:

"Det är sjukt att ha klänning om man är kille"
    "Varför då?"
    "För att det är kränkande" (kränkande=sjukt)
    "Men varför då?"
    "FÖR ATT KILLAR INTE SKA HA KLÄNNING - MÄN OCH KVINNOR ÄR OLIKA FATTA DET!!!"

Men klänning är för tjejer, kvinnor, fruntimmer!! INTE gjord för pojkar, män, herrar.. Det finns väl en anledning till att det inte finns klänningar på herravdelning/pojkavdelningar. Det är för tjejer! Samma med att det inte finns skor med 12 cm klack och remmar. Skulle du ta på det på din 2 åring om han vill det med? Eller om han vill ha smink, får han det med?
  • Rockabilly
    feministbrud skrev 2011-03-14 14:04:53 följande:
    Vem sminkar sin 2-åriga flicka eller låter henne ha högklackat?
    Nä det va ju sant. Men säg när han är 12. Hade du gjort det då?
  • Rockabilly

Haha detta är ju helt sjukt! Säger bara stackars era söner om dem ska gå omkring i KLÄNNING på stan för att mamma genus säger så. Genus har gått till överdrift som vanligt.
    Lämnar denna diskussionen! Jag spyr. Kräks
    Huaa.. Vart är vi på väg..

Svar på tråden Pojke i klänning?!