Inlägg från: Finbus |Visa alla inlägg
  • Finbus

Pojke i klänning?!

Jag tycker att det är helt OK för sonen att klä sig i klänning om han så önskar. Anser att jag kränker honom i mycket större utsträckning om jag skulle neka honom viss klädsel på grund av hans kön.

• Finbus
    Lingonflickan skrev 2011-03-11 15:42:50 följande:
    Mina barn får inga leksaksvapen.
    TheCoopers skrev 2011-03-11 13:10:14 följande:
    Hurra !

Ska bli kul att se om någon kommer med ett vettigt svar till ditt "kick ass " inlägg !

Kick ass?? MY ASS!

Men visst sätter man inte samma gränser för barn som för vuxna, man lär dem allteftersom att man inte pussar alla på mun, tar av sig byxorna bland folk osv. Men vissa gränser måste man ändå sätta och klänning eller hål i öronen på pojkar är en sån gräns som jag sätter direkt. Likaså klipper jag min pojks hår kort medan min flicka har långt hår. De är födda till pojk resp flicka. Varför ska de inte se ut som det då?
    Så om jag klipper mig kort ser jag ut som en  man? Just nu vill min son ha långt hår för att jag har det. Är en otrolig egobost att få vara så mycket förebild. Om några år kommer jag vara det pinsammaste som finns och det värsta han kommer kunna tänka sig är att inte se ut som klasskompisarna eller något.

Kan inte förstå att pojke i klänning skall vara så hemskt. Jag har inget emot transor heller, tycker att det är mycket värre med människor som har problem med hur andra ser ut.
  • Finbus
    Rockabilly skrev 2011-03-11 20:30:04 följande:
    Jag har inte läst ett enda inlägg, men jag håller med TS. Hade jag haft en son hade jag aldrig tagit på honom en klänning. Har aldrig sett en pojk med strumpbyxor och klänning.. Kan inte se det framför mig. Kan inte förstå varför man ens tar på sin son klänning.. Om han nu vill det får han la ha de hemma? Kommer han inte bli retad av alla andra barn?
    Eller är jag helt ute o cyklar?
    Min son älskar sina strumpbyxor, perfekta att ha under overallen. Undrar väldigt varför föräldrar envisas klä sina söner i knöliga jeans att ha under overallen, dessutom kallt och opraktiskt. Leggings/långkalsonger/strumpbyxor är praktiska kläder på vintern. Hur kan föräldrar prioritera utseende framför komfort på sina barn? Några föräldrar har värre tonårsinställning i påklädning av barnen än vad jag hade som fåfäng fjortis.
  • Finbus
    Yildirim skrev 2011-03-13 16:31:43 följande:
    Byxor blev ett kvinnoplagg för att det är mer praktiskt än klänning i många sammanhang. Dessutom är väl ett bar snäva sexiga formframhävnde jeans knappast maskulint? en kvinna bör däremot inte ha killbyxor och samma för män/killar. Dom ska inte ha tjejklänning! Låt dom ha kolt/kilt/kaftan whatever om ni vill att dom ska ha ett längre plagg. DET är för killar.

En klänning är däremot inte ett praktiskt plagg så det behöver inte bli att killplagg av den andledningen iaf.

Dessutom tror jag att många killar skäms när dom blir äldre och frågar mamman hur i h-vete dom kunde sätta på dom klänning som små TROTS deras egen vilja. Barn vet inte sitt bästa. Det är lätt att vara efterklok eller hur? När ni blir utskällda av era söner för att ni inte satte stopp?

Har ni inga som helst gränser för era barn eller? Vart är vägen på väg? Jag blir rädd! Ska alla börja bli transor!!!??
    Om klänning är så opraktiskt varför bär kvinnor det? Har du döttrar som du sätter på detta obekväma plagg?

Jag kan fortfarande inte förstå vad som är så fruktansvärt med pojkar/män i klänning. Länken som finns i tidigare inlägg visar klart att även män är läckra i klänning. Småpojkar är precis lika söta i klänningar som flickor.
  • Finbus
    Lilith Dark skrev 2011-03-13 18:11:28 följande:
    Oh jo, ett par snäva jeans på en snygg häck, det är grejer det.
  • Finbus
    Lilith Dark skrev 2011-03-15 19:13:07 följande:
    Jo och på stenåldern satt pojkar i djurhudar och drog kottar fram och tillbaka i grottan och lät "brum brum" utan att veta varför, det bara kändes bra för det fanns i deras DNA.
Svar på tråden Pojke i klänning?!