Yildirim skrev 2011-03-13 16:31:43 följande:
Byxor blev ett kvinnoplagg för att det är mer praktiskt än klänning i många sammanhang. Dessutom är väl ett bar snäva sexiga formframhävnde jeans knappast maskulint? en kvinna bör däremot inte ha killbyxor och samma för män/killar. Dom ska inte ha tjejklänning! Låt dom ha kolt/kilt/kaftan whatever om ni vill att dom ska ha ett längre plagg. DET är för killar.
En klänning är däremot inte ett praktiskt plagg så det behöver inte bli att killplagg av den andledningen iaf.
Dessutom tror jag att många killar skäms när dom blir äldre och frågar mamman hur i h-vete dom kunde sätta på dom klänning som små TROTS deras egen vilja. Barn vet inte sitt bästa. Det är lätt att vara efterklok eller hur? När ni blir utskällda av era söner för att ni inte satte stopp?
Har ni inga som helst gränser för era barn eller? Vart är vägen på väg? Jag blir rädd! Ska alla börja bli transor!!!??
Om klänning är så opraktiskt varför bär kvinnor det? Har du döttrar som du sätter på detta obekväma plagg?
Jag kan fortfarande inte förstå vad som är så fruktansvärt med pojkar/män i klänning. Länken som finns i tidigare inlägg visar klart att även män är läckra i klänning. Småpojkar är precis lika söta i klänningar som flickor.