Inlägg från: QueenK |Visa alla inlägg
  • QueenK

Pojke i klänning?!

Det är väldigt intressant att vuxna har så svårt att förstå var mobbning kommer från. Detta är ju ett klassiskt exempel på var problemet ligger. Det är föräldrarna som uppforstrar sina barn.

"Barn gör inte som man säger, utan som man själv gör". 

Knowledge comes from others, wisdom from within
  • QueenK
    LEIONINJA skrev 2011-02-25 20:50:51 följande:
    Mitt stora problem i skolan var inte direkt att jag var socialt missanpassad utan att jag blev misshandlad hemma & mådde för dåligt för att kunna lägga ner energin jag hade önskat i skolarbetet. Men det gick rätt OK ändå, fick några VG:n & något MVG. Solig

Att vara, så att säga, missanpassad är heller ingenting som nödvändigtvis tvingar in människor i kriminalitet. Förstår inte hur du tänker där..? "Jag kan tänka, alltså ska jag råna en bank!" Eller? Obegripligt.

Nej, jag förstår inte sambandet mellan att vilja passa in & att vara empatisk. Jag har aldrig noterat det, som sagt tycker jag att dom som vågar trotsa normer oftare har större förståelse för världen & människors olikheter. Känns det inte lite logiskt, också? Den som själv går sin egen väg kan se att andra vill gå en annan väg & att det inte är några konstigheter med det.

Vem har någonsin talat om att vara upptagen med att bryta normer hela tiden? Det enda jag är upptagen med är att vara jag, & ibland är jag funktionabel med en norm & då följer jag den & ibland är jag det inte & då bryter jag den. Det är inte mer med den saken & ingenting som kräver någon sorts fokus från mig. Jag bara är. Kände mig mer 'upptagen' innan jag på allvar såg igenom normskådespelet. Att passa in är mer ansträngande än att bara vara sig själv, tycker jag, även om jag väl aldrig har strävat efter att passa in i allt för hög grad.

Jag var själv mobbad som liten & känner många som var det även dom. Ingen av dessa - & heller inte jag - har någonsin uttryckt en önskan att dom önskar att dom bara hade passat in bättre i deras skola. Dom är stolta över vilka dom är & vill inte vara annorlunda. Vi är glada över att vi är missanpassade eftersom det i detta fall innebär att vi tänker utanför dom snäva ramarna & handlar därefter.
  • QueenK

Jag kan inte förstå hur man kan uppfostra sina barn på ett visst sätt pga av rädsla för att de ska bli mobbade?! Så ni tycker att mobbning är okej då och att vi ska anpassa oss och våra barn efter mobbarna? Är det inte bättre att vi får slut på mobbning?

Har ni ens ifrågasatt VARFÖR mobbning existerar?

• QueenK

Jag har faktiskt stött på betydligt fler vuxna som mobbar än barn som mobbar. Helt sjukt att vuxna människor kan bete sig så fruktansvärt dåligt.

Jag trodde att det var meningen för människor att utvecklas? I många fall är barn mycket mer utvecklade än vuxna,

• QueenK
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-28 19:39:54 följande:
    QK, har du inte hängt med i politiken? Det ska avvecklas nu, inte utvecklas! De följer bara trenden! :P
    True Flört

Men det är inte konstigt att barn mobbar, de gör ju bara som vuxna gör..
  • QueenK
    trollbottom skrev 2011-03-01 19:15:56 följande:
    Idag gick sonen iväg till dagis med rosa strumpor, rosa leggins och en rosa klännika med giraffer på. Han tyckte han var jättefin och det var han såklart
  • QueenK
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-02 00:36:01 följande:
    Haha, strålande! Telepati! ;D

Fast klännika har en nackdel till, kom jag på, det slutar på "-a", och är därmed automagiskt en kvinnlig grej.
    Klännike då? Tungan ute
  • QueenK
    Pejgan skrev 2011-03-04 17:17:01 följande:
    Japp. Tillåt män i klänning och manliga balettdansörer så rämnar världen.

(ni vet om att samma argument kördes till leda när kvinnor började bära byxor/rösta/jobba va? För att inte tala om när man började argumentera för svarta studenter på universiteten, pappadagar...)
  • QueenK
    Quintus Zebra skrev 2011-03-04 21:00:46 följande:
    I tv-programmet "vem vet mest" ikväll så berättade programledaren Rickard Olsson att en majoritet av alla män i världen bär kjol. Och då tänkte jag ju på denna tråd :)
  • QueenK
    giftfri skrev 2011-03-14 18:56:46 följande:
    Men om du läser vad du själv skriver, å funderar över det ordenligt, då tror jag du ser att det inte ens teoretiskt kan fungera, eftersom varenda en av oss föräldrar vill sätta gränser eller förbud som andra inte vill eller kan  ställa upp på..
    Nää, jobba med samhällsfrågorna, istället för på individnivå, så kommer du nå långt bättre resultat..
    Samhället består av individer.
  • QueenK
    Pejgan skrev 2011-03-15 21:59:15 följande:
    som du redan har fått svar på är det där vetandet inte längre så säkert som man ansåg när jag gick i skolan. "Nya" rön säger ju snarare att alla hjälptes åt.
    Precis. Dessutom var det liten skillnad på mäns och kvinnors kroppsbyggnad vilket pekar på att alla hjälptes åt.
Svar på tråden Pojke i klänning?!