Pojke i klänning?!
Har inte läst mer än trådstarten och sista sidan.
Men gud så löjligt! Vad sjutton spelar det för roll att pojken hade klänning. Blev det jobbigt för dig TS? Hängde kopplingarna i hjärnan inte riktigt med då det blev ett intryck av en flicka (kläderna), och ett av en pojke (namnet)?
Jag kan faktiskt inte förstå att folk blir upprörda av en liten pojke med klänning. Eller vuxna karlar i klänning för den delen.
Ibland tror man att en person från Kanada är från USA. Oj då, jag trodde (antog) fel. Ibland tror man att en liten pojke i klänning är en flicka. Oj då, jag trodde (antog) fel.
So what liksom? (för att vara lite fjortishipp såhär närmare 35-årsåldern... )
Som en liten poäng kan jag meddela att när jag var 13 kom en liten flicka, kanske runt 5-6 år, fram och frågade om jag var en pojke eller flicka. Jag hade långt hår (liksom många killar på den tiden), var lång och platt och klädd i unisexkläder (typ jeans och en sweatshirt). Men i ansiktet så var jag väl lite mer flickigt utseende. Jag svarade "flicka" och den lilla tjejen sa typ "ok". Inget mer med det. Det var ingen panik i henne att hon inte visste exakt vilket kön jag hade. Hon bara undrade och fick ett svar. Varför ska det vara så mycket svårare för en del vuxna människor, de liksom bara måste veta om det lilla barnet är en flicka eller pojke, för annars minsann blir det alldeles "knasigt" eller nåt. Och man kan inte fråga vad könet är, som flickan gjorde med mig. Nej minsann, här har föräldrarna nån sorts plikt att genom klädvalet tydligt klargöra köntillhörighet.