Inlägg från: Plutteli |Visa alla inlägg
  • Plutteli

Pojke i klänning?!

Pojken kanske helt enkelt ville ha klänning och fick då ha det, ser inte felet i det?
    Intressant dock att du anser det kränkande för en pojke att kläs i feminina atribud, är det verkligen så hemskt negativt med det kvinnliga?

• Plutteli
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-03 21:42:06 följande:
    Inte 1700-talet i alla fall.
    Inte 14, 15, eller 1600 talet heller för den delen. Aristokraterna på 1800 talet var ju rena fjollorna f.ö....
  • Plutteli
    giftfri skrev 2011-03-03 22:54:52 följande:
    Va bra, då är ju målet uppnått, nu när du själv skriver att du inte finns några viktiga skillnader att slåss för.
    Då är jag åxå nöjd, för det innebär att de skillnader jag ser å vill bevara, är accepterade av dig..
    Det där var nog en av de märkligaste tankevurpor jag läst av dig måste jag säga...
  • Plutteli
    giftfri skrev 2011-03-03 23:26:22 följande:
    Om du menar henne jag kommenterade, så har du helt rätt, det kan såklart inte finnas några skillnader om man inte ser dom, alltså heller inget behov av att förändra, håller helt med dig där..
    Nej, du gjorde ett rejält snedtänk, men jag misstänker att det är meningslöst att förklara det för dig.
  • Plutteli

Märker att tråden hamnat i den vanliga "jag tycker det är fult med män i kjol så därför ska inga män få ha det" argumentationen....
    Märkligt att de som gapar om att feminister vill ha en grå massa av människor är samma personer som tycker att alla skall anpassa sin klädstil och sina intressen efter vad just DE anser är passande och rätt....

• Plutteli
    Yildirim skrev 2011-03-05 10:21:32 följande:
    Därför det är fånigt och ser skitlöjligt ut.....
    Och det är ett problem för att?
    Finns massor med saker jag tycker ser skitlöjligt ut på folk, inte funkar det att MIN åsikt ska diktera vad alla andra får ha eller ej.
  • Plutteli
    Lingonflickan skrev 2011-03-05 09:27:21 följande:
    Män har inte kjol eller klänning, det är ett tjej/kvinnoplagg!
    Bara just det som kallas kjol eller klänning då antar jag? För kaftan, tunikor m.m. är kläder som de flesta män i andra världsdelar använder sig av i väldigt stor utsträckning. En Kaftan är ju betydligt mer trevlig att vara klädd i i ett varmt klimat än byxor tex...
    IDAG ses kjol/klänning som kvinnoplagg, men det måste inte se ut så om 10-15-20 år.
  • Plutteli
    giftfri skrev 2011-03-10 23:51:39 följande:
    Å tidigare gick vi nakna eller i djurhudar, men idag är klänning ett könsspecifikt plagg för kvinnor, så välj ett liknande plagg avsett för män.., hur svårt kan det vara.., klänning gör pojkar till minitransor, å det är väl ändå inte avsikten..
    idag är...bla bla bla.

När kvinnor ville gå i byxor sa ju folk exakt samma sak "Byxor är bara för män, punkt slut!" (samt en massa snack om att det var en perversitet med kvinnor i byxor m.m. ) men så ser det inte ut idag, eller hur? Så vad är det som säger att klänning måste fortsätta vara ett enbart kvinnoplagg bara för att det IDAG är främst för kvinnor? Vad är alternativet till klänning för de män som vill ha det menar du? En liten kille i kolt eller en vuxen i kaftan lär väll likt förbannat få höra från inskränkta människor att han är en transa i klänning!

Det blir så jäkla fel bara att bemöta argumentet "Se hur historien ändrat saker och ting" med "Ja, men nu lever vi IDAG och nu kommer vi minsan inte ändra nått mer!"....
  • Plutteli
    giftfri skrev 2011-03-11 12:34:42 följande:
    Läs igen vad jag skrev, du skriver svar utan att ha förstått vad jag skrev..
    Jag har läst det mesta av ditt dravel där det är samma sak med en kille i klänning som en kille i nazi uniform eller en flicka klädd som en 5 cents hora. Alla vet att i dagsläget ses klänning som en grej anpassat för kvinnor, men det förhindrar på intet sätt att små pojkar ska ha möjligheten att få ha klänning på experiment, vill de sedan ha klänning även som vuxen, so what?! Majoriteten av alla små pojkar som får gå i klänning kommer sluta med det i alla fall när de blir äldre och mer mån om att passa in.
    Barn behöver inte alltid göra allt som om de vore små minivuxna fångade i samma snäva normer som råder för oss, de har möjligheten att få testa sig fram, ta det inte ifrån dem bara för att du har fördomar om transvestiter samt nån märklig tanke om att samhället ändrar sig själv och vad som är ok bara vi står och tittar på.
Svar på tråden Pojke i klänning?!